2012: פחות תאונות דרכים מאשתקד. פחות תאונות דרכים. אילוסטרציה: משטרת ישראל

2012: פחות תאונות דרכים מאשתקד

עמותת אור ירוק, משרד התחבורה ומשטרת ישראל יכולים לסמן וי על ירידה של 25 אחוזים במספר ההרוגים בשנת 2012, לעומת שנת 2011. אך עדיין, 290 הרוגים בשנת 2012, הוא נתון מרתיע בהחלט

92 אנשים המשיכו לחיות השנה. הנתונים שחושפת שנת 2012 אודות מניין ההרוגים בתאונות דרכים במהלך השנה האחרונה, מצביעים על ירידה ניכרת מזה שנים רבות במספר ההרוגים בתאונות דרכים

בשנה האחרונה נהרגו 290 בני אדם בקטל בכבישים, לעומת 382 אשתקד, בשנת 2011. מדובר בנתון הפחתה משמעותי תוך כדי מעורבותם של משטרת ישראל, משרד התחבורה ועמותת אור ירוק בתוכניות למניעת הקטל בכבישים. 

כך למשל, יצא לאחרונה תיקון לחוק הנהיגה תחת השפעת אלכוהול. חבר'ה שהוציאו רישיון ומתחת לגיל 24, אינם רשאים לשתות אלכוהול בכלל. נהגים צעירים רבים שניסו להתחכם עם החוק כבר זכו לשלילת הרישיון לשלושים עד תשעים יום והחרמה מנהלית של הרכב.

כמו כן, מפעל ההסברה של עמותת אור ירוק ושל משטרת ישראל בבתי הספר והבסיסים הצבאיים הוכיח את עצמו. כמעט בכל בית ספר בארץ ובכל בסיס צבאי התקיימה בשנה האחרונה הרצאה על הסכנות בדרכים וכלים להתמודדות עימן. ישנן טענות רווחות כי ההפחתה בתאונות הדרכים הינה שימוש ניכר יותר בתחבורה ציבורית והיעלמותם של כלי רכב ישנים מהנוף. 

תגובות