הממשלה הושבעה: נפתלי בנט הוא ראש הממשלה הבא. ראובן קפוצ׳ינסקי

הממשלה הושבעה: נפתלי בנט הוא ראש הממשלה הבא

אחרי 12 שנים בכהונת נתניהו: ראש הממשלה החדש וה-13 במספר הוא נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי הוא יאיר לפיד שיכהן בתפקיד בעוד שנתיים

עכשיו זה רשמי: ראש הממשלה נפתלי בנט. חברי הכנסת אישרו הערב (יום א') את כינונה של ממשלת הרוטציה בראשותו של יו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ממשלה ששמה סוף ל-12 שנות שלטונו הרצופות של בנימין נתניהו, שכעת הפך ליו"ר האופוזיציה.

הממשלה החדשה עברה על חודו של קול, ו-60 ח"כים תמכו בה מול 59 שהתנגדו. הקואליציה השברירית המורכבת משמונה סיעות מימין ומשמאל אמורה הייתה למנות 61 חברי כנסת, אך איבדה הערב קול אחד כאשר סעיד אלחרומי מרע"מ של מנסור עבאס נמנע, אחרי האיום שלו הבוקר להתנגד לממשלה - בצל סוגיית הריסת בתים בנגב.

© מוטי קמחי

בתום ההצבעה נשמעו צהלות שמחה בכנסת וח"כים רבים לחצו ידיים לבנט. גם נתניהו לחץ לו יד, ובהמשך התחלף עם לפיד בכיסא יו"ר האופוזיציה. ראש הממשלה החדש בנט עלה דקות ספורות לאחר מכן והצהיר אמונים: "אני, נפתלי בנט, מתחייב כראש הממשלה וכראש הממשלה החליפי לעתיד לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, למלא באמונה את תפקידי כראש המשלה וכראש הממשלה החלופי ולקיים את החלטות הכנסת". אחרי נשבע אמונים ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושאר 25 חברי הממשלה. נתניהו יצא בשלב זה מהמליאה.

© אבי מועלם

 

במהלך ההצבעה מוקדם יותר כמה מחברי כנסת מהרשימה המשותפת ובהם אחמד טיבי נשארו לזמן מה מחוץ למליאה, אולי כ"רשת ביטחון" עבור הממשלה החדשה, אך בסופו של דבר נכנסו פנימה והצביעו נגד הקמתה - כשהם יודעים כבר שההתנגדות הזו לא תפיל אותה. ח"כ ניר אורבך מימינה שגם התבלט הצביע בעד כפי שכבר הכריז לפני ימים אחדים. גם ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו שהודיע על מרד בראש מפלגתו אביגדור ליברמן הצביע בעד, כצפוי.

להשבעה קדמה הערב ההצבעה על יו"ר הכנסת החדש, שבמהלכה גבר כצפוי ח"כ מיקי לוי מיש עתיד על חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס. לוי נבחר ברוב של 67 ח"כים. בהצבעה לא השתתף ח"כ עמיחי שיקלי מימינה, שמרד בבנט בעקבות התנגדותו לממשלה החדשה. במיקי לוי תמכו גם חברי הרשימה המשותפת.

תגובות