בנט לבני הנוער: "המועד האחרון להתחסן - עוד 11 ימים". ראובן קפוצ׳ינסקי

בנט לבני הנוער: "המועד האחרון להתחסן - עוד 11 ימים"

ראש הממשלה אמר כי תוקף החיסונים יפוג בקרוב, והמועד האחרון לקבלת החיסון הראשון הוא 9 ביולי: "אנחנו במרוץ נגד הזמן". שרת החינוך סיכמה עם מנכ"ל משרד הבריאות: התיכוניסטים לא יחויבו לעטות מסכות בבחינות הבגרות

"התוקף של החיסונים עומד לפוג בקרוב, אנחנו במרוץ נגד הזמן": ראש הממשלה נפתלי בנט קרא לבני הנוער בישראל לצאת ולהתחסן נגד נגיף הקורונה, ואמר כי התאריך האחרון שבו אפשר יהיה להתחסן בחיסון הראשון הוא 9 ביולי. אתמול קבינט הקורונה בראשות בנט החליט לא להטיל הגבלות חדשות, והבוקר אושר לתיכוניסטים להיבחן בבגרויות ללא מסכות.

בסרטון שפרסם הבוקר (יום ב') הפציר בנט בנערים ובנערות: "אני מבקש מכם לצאת כבר היום ולהתחסן נגד הקורונה. החיסון גם ישמור על הבריאות שלכם, וגם ימנע מכם להחמיץ את כל ההנאות של החופש הגדול".

 

בנט ציין כי "זן 'הדלתא' החדש של הקורונה משתולל ברחבי העולם. הוא מאוד מדבק והוא פוגע באנשים שלא מחוסנים – כלומר בכם, בני הנוער. יש מספיק חיסונים כרגע לכולם. אבל יש קאץ': התוקף שלהם עומד לפוג בקרוב ואז כבר לא יהיו לנו מספיק חיסונים זמינים לכולם. כלומר, יש חלון קצר של 11 ימים ואנחנו במרוץ נגד הזמן. התאריך האחרון בו יהיה אפשר להתחסן בחיסון הראשון הוא 9 ביולי, ושלושה שבועות אחר כך תקבלו את החיסון השני ואז יפוג תוקפם של החיסונים שיש לנו במלאי".

"לכן, אני קורא להורים, ואני קורא לכל בנות ובני הנוער שיכולים להתחסן - צאו עכשיו להתחסן, לפני שכבר לא תוכלו", הוסיף ראש הממשלה. "אני יודע כמה אתם רוצים לבלות בקיץ, ואתם תוכלו. גם לי יש ארבעה ילדים בגילאים שלכם, וגם הם רוצים לבלות בקיץ. אנחנו לא רוצים להטיל על אף אחד שום מגבלה, לא על מסיבות, לא טיולים, לא קפסולות - כלום. אבל בשביל זה אתם צריכים לדבר עם ההורים שלכם ולצאת להתחסן כדי שיהיה לנו קיץ נפלא בלי סגרים ובלי הגבלות".

© AdobeStock


מוקדם יותר היום סיכמה שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, עם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי ועם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי כל התלמידים יוכלו להיות בעת בחינות הבגרות ללא מסכות - על אף חובת עטיית המסכות בשטח סגור.

בהודעת משרד החינוך נאמר כי ההחלטה התקבלה כדי להקל על התלמידים במהלך הבחינה ועל רקע השיעור הגבוה של המחוסנים והמחלימים מקורונה בקרב תלמידי כיתות י"א-י"ב, המתקרב לכ-80%. בהודעה צוין בנוסף כי הבגרויות מתקיימות תוך שמירה על כללי הבריאות: שמירת מרחק של 2 מטרים בין הנבחנים, שמירה על כללי הריחוק החברתי, שמירה על חדר מאוורר וכללי היגיינה.

© adobestock (אילוסטרציה)

היום תתקיים בחינת הבגרות בביולוגיה, ובמהלך השבועות הקרובים צפויות בגרויות במקצועות כימיה, פיסיקה ומדעי המחשב. כמו כן צפויים להתקיים מועדי ב' במקצועות אנגלית ומתמטיקה.

תגובות