הצייר והפסל, חתן פרס ישראל יגאל תומרקין, הלך לעולמו בגיל 87. אלכס קולומויסקי

הצייר והפסל, חתן פרס ישראל יגאל תומרקין, הלך לעולמו בגיל 87

תומרקין היה אחד האמנים הבולטים בישראל, ונודע בציוריו ובפסלי החוץ והאנדרטאות שלו. במהלך השנים זכה בפרסים רבים על עבודתו בארץ ובעולם. בנו, השחקן יון תומרקין: "בצער רב אני אומר שאני קצת לא מאמין שהיום הזה הגיע"

הצייר והפסל יגאל תומרקין הלך לעולמו בגיל 87. תומרקין קיבל את "חתן פרס ישראל" בשנת 2004. תומרקין עשרות פסלים ואנדרטאות שהוצבו במרחב הציבורי בישראל, ביניהם אנדרטת השואה והתקומה בכיכר רבין. יגאל הוא גם אביו של השחקן המוכר יון תומרקין.

תומרקין עבד לעתים בתיאטרון ובאופרה בישראל ומחוצה לה כמעצב תפאורות, וכן עוסק בכתיבת טורים אישיים בנושאים שונים בעיתונים ובכתבי-עת. הוא פרסם 11 ספרים בהם ספרי ילדים, ספרי מסעות וספרים העוסקים בתולדות האמנות והארכיטקטורה.

כשזכה בפרס ישראל בתחום הפיסול לשנת 2004 אמר: "הפרס הזה מגיע ואני מתכוון לקבל אותו, נקודה". בנימוקים נכתב: "יצירתו הפיסולית כוללת כמה מהתרומות החשובות והמקוריות ביותר, ומהווה תרומה מרכזית לאמנות בישראל.

תומרקין הוא מהחדשנים ומפורצי הדרך באמנות הישראלית, ויצירתו הטביעה את חותמה על תקופה שלמה. יצירותיו המונומנטליות מוצגות באתרים ציבוריים ריבם בישראל ומחוצה לה". בנו, השחקן יון תומרקין, אמר ל-ynet כי אביו לא היה בקו הבריאות כבר תקופה ארוכה, אך מותו תפס את משפחתו בהפתעה: "בצער רב אני אומר שאני קצת לא מאמין שהיום הזה הגיע".

© צילום מהאינסטגרם של יון
תגובות