באיזו מדינה יכולים להצביע כבר בגיל 16?. הפנינג בחירות בתיכון במודיעין. צילום: סתיו צור

באיזו מדינה יכולים להצביע כבר בגיל 16?

חוק הבחירות בישראל מותיר את זכות הבחירה אך ורק לאזרחים שהגיעו לגיל 18, בדקנו באילו מדינות ברחבי העולם בוחרים בכיתה י' והיכן גיל ההצבעה המינימלי עומד על 21

יש כמה דברים שאסור לנו לעשות לפני גיל 18 בישראל ביניהם: קניית אלכוהול, צריכת תכנים פרונוגרפיים, קבלת החלטות שדורשות אישור הורים וגם השתתפות בבחירות לכנסת. בדקנו מה הוא הגיל המינימלי לבחירות במדינות שונות ברחבי העולם. 

בישראל עומד הגיל המינימלי להצבעה על 18, כשוועדת החוקה בכנסת ניסתה לעדכן את החוק ולהוריד את הגיל ל-17 לפני שנתיים, המליצו במשרד החינוך שלא להוריד את הגיל המינימלי בטענה שבני הנוער אינם מגובשים עדיין בדעתם כדי לקבל החלטה כה מכרעת. 

אך מסתבר שישראל אינה לבד, מדינות רבות ברחבי העולם ביניהן ארצות הברית, הציבו את גיל 18 כגיל המינימלי לבחירה. בארצות הברית אגב, הגיל המינימלי לבחירה עמד עד שנת 1971 על 21. המדינות בהן מחמירים עוד יותר הן מדינות אסייתיות. 

ביפן ובדרום קוריאה עומד הגיל המינימלי להצבעה בבחירות על עשרים, בסינגפור ובמלזיה נתקעו בשנת 1971 של ארצות הברית, והגיל המינימלי עומד על גיל 21. המדינה שבה שברו את שיא הגיל המינימלי להצבעה היא ברזיל, שם תחזיקו חזק, מצביעים החל מגיל 16 - נותנים כבוד בברזיל לצעירים. 

>> מה היו תוצאות הבחירות בתיכון העירוני במודיעין?

>> למה כתבנו בירושלים סבור שצריך להוריד את גיל הבוחרים ל/14?

תגובות