חשד: נערים השיגו סרטון עירום של בת 14, סחטו אותה באיומים - והפיצו אותו. adobestock (אילוסטרציה)

חשד: נערים השיגו סרטון עירום של בת 14, סחטו אותה באיומים - והפיצו אותו

ב-ynet פרסמו לראשונה: פי החשד, הנערה התחרתה עם חבריה בסנאפצ'ט בתחרות "למי הגוף היפה" ושיתפה סרטון אינטימי. שני נערים שהשיגו את הסרטון החלו לסחוט אותה, והיא גנבה מהוריה תכשיטים ומזומן כדי לשלם להם - עד שלא עמדה בדרישות. השניים נעצרו

חשד למקרה חמור של סחיטה מינית בצפון הארץ: המשטרה עצרה אתמול (יום רביעי) לחקירה שני נערים בני 16 מצפון הארץ בחשד לסחיטה מינית של בת 14.

לפי החשד, הנערה, שהייתה חברה בקבוצה סגורה של בני נוער באפליקציית סנפצ'אט, השתתפה ביחד עם חברי הקבוצה בתחרות ביניהם שנקראה "למי הגוף היפה". במהלך התחרות שיתפו הקטינים מרצונם החופשי, סרטוני עירום אינטימיים אישיים.

במהלך החקירה עלה כי הסרטון שצילמה ושיתפה הקורבן בת ה-14, הגיע לידי שני נערים שהחלו לסחוט אותה באיומים לשלם להם סכומי כסף גדולים או שהסרטון יופץ בקרב ילדי בית הספר. הנערה, שחששה שהסרטון ייחשף, שילמה לשני הנערים 20 אלף שקל במזומן ותכשיטים בכמה מועדים שונים שגנבה מהוריה.

את הסוחטים זה לא סיפק, והם המשיכו לאיים בניסיון לסחוט כספים נוספים. הנערה התקשתה להמשיך לשלם ואז הנערים, שלא קיבלו את מבוקשם, הפיצו את הסרטון. הוריה של הקטינה נחשפו לסרטון שהופץ והגישו תלונה ביחידה 105 בלהב 433 של המשטרה.
המשטרה פתחה בחקירה סמויה, איתרה את שני החשודים מאזור הצפון ועצרה אותם בחשד לקבלת דבר במרמה, מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 בהסכמה שהושגה במרמה, שימוש בגופו של קטין לפרסום תועבה ובו דמות קטין, סחיטה באיומים והטרדה מינית.

© adobestock אילוסטרציה

השניים הובאו לבית משפט השלום בראשון לציון שם הוארך מעצרו של חשוד אחד עד ל-30 בינואר ומעצרו של החשוד השני הוארך עד מחר.

יחידה 105 של המשטרה פועלת להגנה על ילדים ונוער ברשת האינטרנט. ביחידה פועל, בין היתר, מוקד 105 - המוקד הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת. המוקד משלב פעילות משטרתית במאבק באלימות רשתית לצד נציגי משרדי ממשלה: המשרד לביטחון פנים, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה. המוקד מעניק שירות הוליסטי לציבור בתחום עיסוקה של היחידה. במסגרת יחידה 105 פועלים מפלג חקירות ומפלג מודיעין המפעילים כלים טכנולוגיים מתקדמים לאיתור ואכיפה נגד עבריינים שעוברים עבירות כלפי קטינים ברשת האינטרנט.

דורון הרמן, מנכ"ל הסטארטאפ Safe School שפועל ליצירת אקלים דיגיטלי בטוח בבתי ספר, אמר: "הפרטים כפי שהם מוצגים בחשיפה ב-ynet מחרידים. לילדי החטיבה אין מספיק כלים להבין שצילום מיני גורם להרס חיי אדם והוא גם עבירה על החוק. למרבה הצער, לא תמיד הם יודעים להבחין בין סרטון מיני משפיל והרסני, לעוד סרטון שרץ ברשת.

"חייבים לקדם שיעור קבוע במערכת הלימודים של אוריינות דיגיטלית לתלמידים. זה כבר לא רלוונטי לעסוק בבטיחות ברשת במסגרת בית הספר פעם בשנה בחודש פברואר. זה נושא שצריך להיות על השולחן כל הזמן והעובדה כי הדברים האלו חוזרים על עצמם בתדירות גבוהה מוכיחה זאת".

עברתם תקיפה או הטרדה מינית? יש לאן לפנות:

•דלת פתוחה|טלפון: 03-5101511.

•מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל|טלפון: נשים - 1202. גברים - 1203.
נשים ערביות - 04-6566813. נשים דתיות - 02-6730002. גברים דתיים - 02-5328000. 
ווצאפ: 052-8361202.

•יחד מחושך לאור|טלפון: 0544789690.

•שלום בנייך|טלפון: 9595*. 03-6182525.

תגובות