האם לרמטכ"ל לשעבר מגיע יחס כזה? דעה. גבי אשכנזי. צילום: דובר צה"ל

האם לרמטכ"ל לשעבר מגיע יחס כזה? דעה

הכתב הצבאי של פרוגי, מיכאל כהן, לא מבין למה התקשורת והיועץ המשפטי לממשלה עושים לינץ' לרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. "כנראה ששכחו איזה רמטכ"ל טוב הוא היה". טור דעה

אסור לתת לזה יד. אסור להמשיך בלינץ' שהתקשורת והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, עושים לרמטכ"ל לשעבר רב אלוף במילואים גבי אשכנזי, שעד לפני שנתיים ניהל את הצבא ביד רמה. 

אני לא יודע אם כולכם בקיאים בהישגים ובקריירה הצבאית שעשה אשכנזי. אשכנזי, שהוביל את צה"ל בשנים הקשות שלאחר הבזיון של מלחמת לבנון השנייה, הצליח לעשות שינוי בגוף שאחראי על בטחון אזרחי מדינת ישראל. 

התשובה לכך הייתה טמונה במבצע עופרת יצוקה, מבצע צבאי יסודי ומהיר שבמסגרתו הוחזר השקט לתושבי הדרום לתקופה של שלוש שנים (עד שנדרש מבצע עמוד ענן, בעקבות ירי מסיבי מרצועת עזה). אותו אשכנזי, היה מנהיג של מאות אלפי חיילים בסדיר ובמילואים. הוא היה מנהיג, נקודה. 

לבוא ולעשות למנהיג כזה לינץ', זה לא מקובל, ואפילו פסול. יש פה מלחמות אגו מסיביות בין אהוד ברק, שר הבטחון לבין אשכנזי. אותו ברק אגב, שהודיע כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים, כחלק מקומבינה לאניות דעתי עם ראש הממשלה, שיתן לו קדנציה נוספת כשר הבטחון בתמורה לספין שעשה. 

אבל בואו נעזוב רגע את מלחמות האגו ונסתכל בראייה לאחור על הרמטכ"לים שלנו. היו מקרים הרבה יותר חמורים בהיסטוריה של ישראל, בהם הרמטכ"לים יצאו מחפותם. הייתי שמח אם היו מתעלים את כל הלינץ' הזה שעושים לאשכנזי, כנגד אותם הרמטכ"לים שהיו אחראים למקרים הרבה יותר חמורים, שקשורים היו לחיי אדם. יותר מזה, אין מה לפרט. 

אז מר ויינשטיין היקר, מר ביבי היקר ומר ברק היקר, הגיע הזמן שתרדו לאשכנזי מהצוואר, הוא היה רמטכ"ל, הוא רב אלוף במילואים ויישאר לעד אחד המנהיגים הדגולים שהיו לצה"ל משחר ההיסטוריה של מדינת ישראל. 

תגובות