פרסום ראשון: תלמידים מאשדוד התחפשו למחבלים בבית הספר, מורה שלף נשק. צילום פרטי

פרסום ראשון: תלמידים מאשדוד התחפשו למחבלים בבית הספר, מורה שלף נשק

מקרה חריג באחד המקיפים באשדוד: תלמידים משכבת י״א התחפשו למחבלי חמאס והבהילו תלמידים בכיתות. מורה שנבהל וחשב כי מדובר במחבלים אמיתיים, שלף את הנשק • מחוז דרום במשרד החינוך: "אירוע חמור, התלמידים הושעו לעשרה ימים והוטלה עליהם משימה חינוכית". כל הפרטים

מעשה קונדס שכמעט עלה ביוקר: אירוע חריג באחד המקיפים באשדוד. לפרוגי נודע כי לאחר מאורעות השבת השחורה ב-7 באוקטובר, שבה חדרו מחבלי חמאס לישראל וביצעו טבח אכזרי בתושבי העוטף ובמבלי מסיבות הטבע שאירעו לאורך השבת, ועם החזרה למסגרת הלימודים בבתי הספר באשדוד, שלושה תלמידים משכבת י"א הגיעו למקיף שבו הם לומדים והחליטו להבהיל את התלמידים בצורה אכזרית במיוחד.

על פי עדי ראייה, הנערים פשטו את בגדיהם בשטח בית הספר, לבשו בגדים שחורים מכף רגל ועד ראש, עטו כיסויי פנים, חבשו משקפיים שחורים והביאו עימם רובי צעצוע על מנת להתחזות למחבלי חמאס. "אותם תלמידים רצו ברחבי בית הספר בקריאות ׳אללה אכבר׳ וקריאות נוספות בערבית, התפרצו לכיתות והבהילו את כולם", סיפר לנו אחד התלמידים.

© צילום פרטי

התלמידים יצרו בהלה רבה בשטח בית הספר, ובמהלך ההתרוצצות בין הכיתות נכנסה החבורה לכיתה שבה לימד מורה עם רישיון נשק שנבהל, חשב כי אכן מדובר במחבלים ועל כן החליט לשלוף את נשקו. אז הסירו הילדים את כיסויי הפנים במהירות על מנת שיזהה אותם, וכך היה. על פי תלמידים נוספים, אותה חבורה הזהירה מראש חיילים שנכחו בשטח בית הספר כדי שלא יירו בהם בשל התחפושת.

למרבה המזל האירוע הסתיים ללא נפגעים, אך רוח השטות של התלמידים הייתה עלולה להסתיים באסון של ממש, הן בגוף והן בנפשם של התלמידים והמורים ששהו במקום. לפרוגי נודע כי לאחר האירוע, סגל בית הספר והתלמידים התבקשו שלא לספר על המקרה לאיש מחוץ למוסד החינוכי.

© אילוסטרציה, בינה מלאכותית

מחוז דרום במשרד החינוך אישר את הפרטים ומסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור, שבעקבותיו הושעו שלושת התלמידים המעורבים מעשרה ימי לימודים. בנוסף הוטלה עליהם משימה חינוכית בנושא, שעיקרה ההשלכות ההרסניות של מעורבות במעשי קונדס מעין אלו".

תגובות