המדינה מנותקת: אין שיחות ברשת פלאפון. לדבר בלי הגבלה? צילום: צילום מסך

המדינה מנותקת: אין שיחות ברשת פלאפון

תשתית הסלולר של חברת פלאפון קרסה ומרבית הקווים של לקוחות הוט מובייל, רמי לוי ופלאפון מושבתים כבר למעלה משעתיים. הנפגעים העיקריים: משרדי ממשלה והמשטרה

לקוחות חברת הסלולר "פלאפון" ו"הוט מובייל" נתקלו בשעות האחרונות בקשיים בהוצאה ובקבלת שיחות ובשליחת וקבלת הודעות כתובת. התקלה נובעת בעקבות בעיית תשתית ככל הנראה בחברת "פלאפון" שעליה יושבות הרשתות הוירטואליות / "רמי לוי תקשורת" וכאמור גם "הוט מובייל".

"כבר למעלה מרבע שעה שאני מנסה ליצור קשר עם ההורים והחברים" סיפר דן קרניאלי מתל אביב. רמי לוי תקשורת הודיעה ללקוחותיה כי "לקוחות יקרים, בחצי שעה האחרונה ישנה תקלת רשת אשר גורמת לחוסר יכולת לקבל ולהוציא שיחות. מקור התקלה הוא ברשת פלאפון אשר אנו יושבים על הרשת שלה. מתנצלים על אי הנוחות. נעדכן בהמשך".

בחברת פלאפון אשרו כי אכן ישנה תקלה ארצית שגורמת לשיבושים, זאת על פי מקור בחברה. אולם, לא ברור עדיין מה הגורם לתקלה, כמה לקוחות סובלנים מהתקלה ומתי השירות יחזור לסדרו. כמו גם, החלו ברשת לצוץ שמועות כי גם בחברת "סלקום" ישנם קשיים בקבלה והוצאה של שיחות. 

השבתת השיחות וההודעות ברשת פלאפון משפיעה באופן ישיר על כל תקשורת ה-VPN של משטרת ישראל, משרדי הממשלה ושירותי ההצלה. תקשורת ה-VPN של גורמים אלו יושבת על תשתית חברת פלאפון. ברשת עלו השערות של גולשים, כי הגורם לנפילת רשת פלאפון, היא תוצאה של מתקפת האקרים שביקשה לשבש את הקווים של גורמים אלו. 

מחברת פלאפון נמסר בתגובה: "שיבושים ברשת מהשעה 19:05 אשר משפיעים על הוצאה וקבלת שיחות ואס-אם-אסים. הגלישה פועלת כסידרה כולל אפליקציות כדוגמת וואטס אפ. הנושא נחקר כעת על ידי מהנדסי החברה וכן על ידי אריקסון ו-HP. אנו נעדכן מיד עם תום השיבושים"

תגובות