דעה: נגד טיפולי שיניים חינם לילדים. טיפולי שיניים בחינם זה לא כזה טוב? צילום: פייסבוק

דעה: נגד טיפולי שיניים חינם לילדים

האם החוק החדש שקובע כי כל ילד יזכה לטיפולי שיניים בחינם, יגיע בקרוב גם לבני הנוער? ולמה החוק לא כל כך טוב לאותם הילדים עד גיל 12 שיהיו זכאים לטיפולים?

חוק טיפולי שיניים בחינם לילדים הוא חוק שיעשה רק נזק. בחודש יוני דאשתקד הממשלה אישרה פה אחד: טיפולי שיניים חינם יוענקו לילדים עד גיל שתיים עשרה. החוק אמנם נראה כצעד חסכוני לאוכלוסיה.

הרי שבמקום טיפולים יקרים, יש אפשרות להעניק לילדים את הטיפול בחינם, ולאפשר את אותו הטיפול לא רק לאותם האזרחים בעלי רמה סוציאקונומית גבוהה, אלא גם לשכבה החלשה שבחברה.

מי שיזמו את החוק הרוויחו כמובן "הון פוליטי", אך כמו בכל סיפור - גם כאן קיים "אבל" גדול. קיימים בישראל בפרט ובעולם בכלל רופאי שיניים יעודיים לילדים. החוק מאלץ רופאי שיניים רבים שאינם מוסמכים לטפל בילדים, לעשות הסבה מהירה כדי לעמוד בעומס הילדים.

בנוסף, רופאי השיניים יעדיפו ככל הנראה לטפל במבוגרים ולאו דווקא בילדים, בגלל הסבסוד הנמוך. שילוב של כל המחסור במרכיבים: רצון לטיפול, נוחות, ניסיון, והשכלה מיוחדת, יובילו לטיפולים לא איכותיים שיכולים לגרום למערכת בריאות השיניים בישראל, שנחשבת כיום מהטובות שבעולם לקרוס.

זו עובדה עצובה, משום שרמת רפואת שיניים לילדים בארץ היא בין הגבוהות בעולם. בעשר השנים הקרובות המדינה תמצא את עצמה "לפתע" ללא אנשי מקצוע בתחום רפואת השיניים לילדים שאמורים לתת טיפולים איכותיים במיוחד במקרים מסובכים. 

אירוני, שלאותם אנשים שחוקקו את החוק, בסופה של תקופה נוצצת - לא יהיה איפה לטפל בילדים שלהם.

תגיות
תגובות