האם יום העצמאות קרוב מדי ליום הזיכרון?. צביקה פיק מופיע ביום העצמאות במודיעין. צילום: דוברות עיריית מודיעין

האם יום העצמאות קרוב מדי ליום הזיכרון?

האם העצומה החדשה שקוראת להפריד את יום הזיכרון מיום העצמאות במספר ימים, תצליח להשפיע? יוזמי העצומה קוראים לאפשר למשפחות השכול לחגוג את יום העצמאות

וויכוח המעבר החד בין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ליום העצמאות, הוא דבר שמטריד את רוב הישראליים בשנים האחרונות. לא פעם נשאלת השאלה, האם להפריד בין שני אירועים אלו בהפרש יותר גדול של ימים לעומת כמה שעות כפי שנהוג היום?

עצומה חדשה שרצה ברשת קוראת להקדים את יום הזיכרון שאמור להתקיים בעוד פחות מחודש וחצי ביום אחד, הסיבה לכך, על פי כותבי העצומה הינה מתן אפשרות למשפחות השכול לחגוג את יום העצמאות.

"חשוב להדגיש שעצמאותינו כאן התאפשרה בזכות הקורבן העצום שהקריבו אלו שנפלו למעננו ולמען חיינו כאן כאומה עצמאית. חשוב ביותר לשמור על הזיקה הזו, והיא תישמר לחלוטין גם אם יוקדם יום הזיכרון ביום אחד בלבד,מכיוון שחוויות הטקסים וההתיחדות עם הנופלים יהיו עדיין טריות אצל כולנו", נימקו בעצומה.

עד כה חתמו על העצומה קרוב ל-3000 איש. האנשים העומדים מאחורי העצומה ממשילים את הסוגייה לאדם שקם משבעה על אחד מיקיריו: האם לאחר האזכרה אותו אדם ילך לחגוג באיזו שהיא מסיבה? נושא טעון זה, עלה לסדר היום הציבורי מספר פעמים בעבר. השאלה הנשאלת האם העצומה החדשה תעשה ולו מעט?

לחצו כאן לכניסה לעצומה אם אתם מזדהים עם ההצעה.

תגובות