הפתרון שמסייע לנערים עם מום בחזה. עיוות לדוגמה בבית החזה. צילום: יוטיוב

הפתרון שמסייע לנערים עם מום בחזה

הפתרון לעיוות בבית החזה נחת בישראל בבית החולים רמב"ם שבחיפה. שני ניתוחים חדשניים שבוצעו על גופם של שני נערים ישראלים, אפשרו להם בית חזה נורמלי. בבעיה סובלים אחד מכל אלף נערים

ניתוח חדשני נכנס לבית החולים רמב"ם שבחיפה. הניתוח החדשני מיועד לאנשים שיש להם עיוות כמו חור או בור בבית החזה. העיוות די שכיח ואחד מכול אלף נערים נולד עם מום של עיוות בבית החזה.

הניתוח נוסה כבר לפני כחודש בבית החולים רמב"ם במחלקת הכירורגית החזה עם שני מטופלים. את הניתוח הוביל מנתח מחו"ל בעל שם עולמי בתחום, פרופסור קלאוס פטרסון מהנובר, גרמניה.

מהיום כל אדם בישראל אשר יוולד עם הבעיה יוכל להגיע לבית החולים רמב"ם ולבצע את הניתוח בזכות המומחה דן לוי פבר. עד היום הניתוח היה מאוד קשה ודרש פתיחה של כל בית החזה, סידור העצמות ולאחר מכן אישפוז ארוך ומאוד כואב. כיום הניתוח איננו ניתוח גדול ורציני אלא מתבצע באמצעות שני פתחים בלבד שמכול צד מכניסים מוט מתכת מיוחדת ומיישרים את בית החזה.

לאחר היישור מכניסים מוט מתכת מיוחדת שמקובע בתוך הגוף כדי ליישר לחלוטין את המקום. את הציוד המיוחד לניתוח מספקת לא אחרת מאשר החברה הישראלית, "תרופארם", כך שאפשר לצרף את ההצלחה הישראלית גם כן לכל הסיפור המרתק.

ד"ר דן לוי פבר סיפר כי, "השיטה הקודמת לוותה בסיבוכים רבים, ועד כה לא היה לנו מענה למי שסבל מום המולד. אנו מרוצים מאד מתוצאות הניתוחים אולם, יותר חשוב משביעות הרצון שלנו, היא שביעות הרצון של שני הנערים שיכולים ליהנות כעת מגופם ללא כל בעיה".

תגובות