נשיא ארה"ב ברק אובמה נחת בישראל. אובמה פוגש את חיילי וקציני סוללת כיפת ברזל. צילום: לע"מ

נשיא ארה"ב ברק אובמה נחת בישראל

הנשיא נחת בנמל התעופה בן גוריון ופגש את חיילי סוללת כיפת ברזל, בהמשך הביקור המשיך לבית הנשיא בירושלים ושתל עץ יחד עם הנשיא שמעון פרס. אובמה: "צריכים לדבוק בקשרים בין שתי המדינות"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נחת הבוקר (ד') בנמל התעופה בן גוריון והתקבל בקבלת פנים מרשימה בהשתתפות שרי ממשלת ישראל וחיילי סוללת כיפת ברזל, שהציבו את הסוללה במיוחד לקראת האירוע בנמל התעופה. 

כשיצאה שיירתו של אובמה לכיוון בית הנשיא שמעון פרס, נאלצו מאבטחיו ונהגו של אובמה לעצור את רכב השרד המשוריין ששוקל תשעה טונות סמוך למחלף שורש בכביש 1, לאחר שהמנוע של הרכב שבק חיים. 

בהמשך הגיע אובמה לבית הנשיא בירושלים, שם התקבל על ידי שני הנערים נדב טולדנו מקיבוץ עלומים שבדרום שהודה לו על התמיכה במערכת כיפת ברזל והנערה ניקול עזרני בת ה-16 שסיפרה לו שהיא לומדת בבית הספר על שמו של "אילן רמון".

ךלחךלךלחךלחךלחךלח.
הנשיאים נוטעים עץ יחד בחצר בית הנשיא.
צילום: לע"מ.

 

אובמה נטע עץ יחד עם שמעון פרס בחצר בית הנשיא ולאחר מכן המשיך לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו, שם הוא שוהה נכון לשעה זו (18:30) בערב. בהמשך ביקורו עתיד אובמה לבקר בשטחי הרשות הפלשתינאית. פמלייתו של אובמה כוללת שש מאות אמריקאים וחמש מאות מאבטחי CIA. 

אובמה פוגש את חיילי וקציני סוללת כיפת ברזל בנמל התעופה בן גוריון.
אובמה פוגש את חיילי וקציני סוללת כיפת ברזל בנמל התעופה בן גוריון.
צילום: לע"מ.

"כבוד הוא לי להיות פה ולדרוך על אדמה היסטורית", סיפר אובמה בנאומו בבית הנשיא: "שואלים אותי למה אנחנו עומדים בצורה נחושה ליד ישראל ואנחנו עושים זאת כי יש לנו סיפור משותף, שנינו פטריוטים שהחליטו להיות אנשים חופשיים במדינתם".

תגובות