רץ ברשת: עצומה נגד הרחבת טיילת ת"א. מצילים את חוף תל אביב. צילום: פייסבוק

רץ ברשת: עצומה נגד הרחבת טיילת ת"א

למעלה מעשרת אלפים אזרחים חתמו על העצומה נגד הרחבת הטיילת בחוף התל אביבי תוך כדי שימוש בעצים נדירים שנאסרה כריתתם: "בזמן הגאות בחורף יגיע קו המים בחלק מהחוף עד למסלול הבטון"

עצומה חדשה שרצה לאחרונה ברשת, קוראת למנוע מעיריית תל אביב לצמצם את חופה של העיר, לצורך בניית טריבונות להרחבת שטח הטיילת על חשבון החול של חוף הים.

"החוף והחול הם ערכי טבע פראיים לא צריך לכסות את מעט החול הפראי שיש לנו בלב הלחץ של העיר בבטון", טוענים תושבי תל אביב המודאגים ומתנגדים לתוכנית.

התוכנית מהווה מפגע סביבתי ואקולוגי לטענתם ממספר סיבות: "העבודות בכלל וסלילת הבטון בפרט יפגעו באיזון האקולוגי של רצועת החוף ויגרמו לסחף של החול המועט שנותר, לעליית קו המים, לריבוי של הצפות ולפגיעה במרקם החי. בזמן הגאות בחורף יגיע קו המים בחלק מהחוף עד למסלול הבטון המתוכנן ומעבר לו. ובחוף לא תישאר שום רצועת חול".

כמו כן ציינו מארגני העצומה כי העץ שנבחר עבור המדרגות הינו עץ איפיאה מיובא, אשר נאסר לשימוש באיחוד האירופי בשל הפגיעה האקולוגית שגורמת כריתתו: "התוכנית תצר עד מאוד את מרחב הבילוי לנפש בחוף, שמלא במאות אלפי אנשים, למשך ימים רבים בשנה".

עד כה חתמו על העצומה בדף הפייסבוק למעלה מ-4000 איש ובאתר עצומה מעל 6000 איש. לדף העצומה בפייסבוק. 

תגובות