שמעון פרס מקדם פעילויות לנוער בסיכון. נשיא המדינה ונשיאת העמותה עם הדוח השנתי של העמותה לשנת 2012. צילום: יחסי ציבור

שמעון פרס מקדם פעילויות לנוער בסיכון

נשיא המדינה שמעון פרס קיבל הבוקר את דו"ח עמותת "עלם" לשנת 2012 ופתח את מבצע "דגל אורות התקווה" במפגש מיוחד עם בני נוער שהיו במצבי סיכון. במהלך המפגש סיפר הנשיא כי "להציל נוער במצוקה בישראל זה צדק חברתי אמתי"

נשיא המדינה שמעון פרס קיבל לידיו הבוקר (ה') את הדוח השנתי של עמותת "עלם" הפועלת למען בני נוער במצבי סיכון ומצוקה, וקיים פגישה מיוחדת עם 4 בני נוער אשר היו במצבי סיכון ושיתפו את הנשיא בחוויות קשות אשר עברו בחייהם עד לשיקום.

עם קבלת הדוח עדכנה נאוה ברק נשיאת עלם את הנשיא בנתונים הקשים העולים מהדוח וביניהם הנתון לפיו  30% מבני הנוער בין גילאי 12-18 התנסו בשימוש בסמי פיצוציות ו/או בסמים קלים אחרים - מדובר בעלייה מדאיגה של שימוש בסמים מסוג זה על בסיס קבוע לעומת השנה שעברה, וכן, עליה של 70% של בני הנוער בסיכון יוצאי אתיופיה במהלך שנת 2012.

ברק הציגה בפני הנשיא את עשייתה של העמותה בשנה שחלפה ואמרה: "זוהי השנה העשירית בה אנחנו פותחים את מבצע הדגל - וזוהי השנה מיוחדת כיוון ואנו מציינים 30 שנה לפעילות שלנו. "עלם" היום מסייעת ונותנת מענה לכ-20,000 ילדים בשנה. מספר המתנדבים עולה ואנו נמצאים בחזית הטיפול בנוער בסיכון".

עוד במדור חדשות:
• משרד החינוך מגיב לאלימות ברחובות
• האם זהו הרב הנמלט אליעזר ברלנד?
• התחזתה לנער ותשב 3 שנים בכלא

הנשיא הודה ליו"ר עמותת עלם נאווה ברק ולמנכ"לית אפרת שפרוט ואמר: "להציל נוער במצוקה בישראל זה צדק חברתי אמתי. הצלת 20,000 בני נוער בשנה יכולה להביא מפנה למדינה שלמה. ברכתי לכם כארגון ולמתנדבים".

נשיא המדינה ונשיאת העמותה עם הדוח השנתי של עלם לשנת 2013.
נשיא המדינה ונשיאת העמותה עם הדוח השנתי של עלם לשנת 2013.
צילום: יחסי ציבור

במהלך הפגישה שמע הנשיא את סיפורי בני הנוער ושוחח עמם על הקשיים וההתמודדות וכן שאיפותיהם לעתיד.

שחר צבי אדלר מנוקדים סיפר לנשיא על נערותו אשר הייתה מלווה בהסתבכות עם החוק ואמר: "גדלתי בנוקדים וחוויתי שם הסתבכות עם החוק בנושא סמים, ולכן הייתי במוסד סגור שעזר לי. לאחר מכן שכרתי דירה ברמת גן ושם הכרתי את הפרויקט שעזר לי להבין מהם הצעדים למציאת עבודה"

עוד סיפר אדלר ש"דרך עלם עשיתי גם קורס טכנאי מחשבים והיום יש לי תאריך גיוס לחודש מאי ואני מקווה להשתלב בצה"ל בתחום המחשבים. הגיוס לצה"ל ותואר לאחר מכן זו מלחמה בגלל העבר שלי אבל אני בטוח שאצליח".

הרצל סיינך בן 18 בן העדה האתיופית סיפר לנשיא על חלומו להתגייס לצה"ל על אף עברו הפלילי ואמר: כשהמשפחה שלי עברה לאשדוד הכרתי אנשים שלא צריך להכיר. העיפו אותי מבית הספר בכיתה י', הפסקתי ללמוד ובעצם נשרתי מהמסגרת. אז הכרתי את מורן, מדריכה שלי מעלם שלימדה אותי על משמעות החיים, סייעה לי בבתי משפט ובעצם רק אז הבנתי מה המשמעות של תיקים פלילים והסתבכות עם החוק. נכון להיום אישרו לי להתגייס לצה"ל - ואני מקווה להיות לוחם בגבעתי כמו משפחתי ולהישאר בקבע ולתרום".

שאדי אלהואשלה בן 16, נציג מרכז "פינג'אן" אבו בסמא בן הפזורה הבדואית, סיפר כי בזכות המרכז של עלם הוא מקבל סיוע חברתי ואישי אשר בונה יחד אתו את מטרותיו לעתיד ומסיע לממש אותן, ואף הפתיע את הנשיא כשאמר כי חלומו הגדול ביותר הוא להיות מורה לשפה העברית.

עפרה אייסו, בת 17, בת העדה האתיופית מקרית ים, אמרה לנשיא: "את תהליך ההתבגרות שלי אני מעבירה במרכז עלם בקרית ים, יש לי עם מי לשוחח, למי לפרוק את רגשותיי ואת מה שעובר עליי. שנה הבאה אני מתכננת לעשות שנת שירות ולהתגייס לצה"ל- ואחר כך להיות מדריכת נוער בחינוך בלתי פורמאלי, כדי לעזור כמו שעזרו לי".

נשיא המדינה התרגש מהסיפורים הנוגעים ללב של בני הנוער ואמר: "סיפוריכם נוגעים ללב ואני שואל את עצמי מה היה גורלכם ללא הסיוע שקיבלתם? אני מתרשם מאד מהנחישות שלכם ומכך שלא יפתו אתכם בשנית לאירועים מסוכנים או נוגדי חוק. אני מברך אתכם שתצליחו בדרככם, תלכו בדרך הנכונה, היו חזקים ותועילו לעצמכם, לחברה ולמדינה כולה".

הנשיא הוסיף ואמר: "אין ילדים אבודים, יש אנשים שחושבים שהילדים אבודים. ברגע שנותנים לילדים אפשרות לצאת ממצב של מצוקה או סיכון מרוויחים פעמיים- גם את הצלת הנוער ובנוסף הרווח הוא למתנדבים ולמדינה כולה". 

תגובות