25,578 נופלים מאז קום המדינה . 25,578 נופלים. צילום: דובר צה"ל

25,578 נופלים מאז קום המדינה

אירועי יום הזיכרון יפתחו כשברקע מחאת המשפחות השכולות שדורשות להפריד בין יום הזיכרון ליום העצמאות. ראש הממשלה יפתח את האירועים בבית יד לבנים בעיר ירושלים

אירועי יום הזיכרון יחלו היום (א') בשעות אחר הצהריים, בטקס לזכרם של הנופלים שיתקיים בבית יד לבנים בירושלים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת והרבנים הראשיים לישראל.

מניין הנופלים נכון לערב יום הזיכרון תשע"ג עומד על 25,578 נופלים כשבשנה האחרונה נוספו 92 נופלים ביניהם 37 חללי צה"ל. הערב בשעה 20:00 תשמע צפירה בת דקה ומחר בשעה 10:00 בבוקר תשמע צפירה בת שתי דקות. 

בתוך כך, עצומה שרצה ברשת בחודשים האחרונים על ידי משפחות שכולות קוראת להקדים את יום הזיכרון ביום אחד: "חשוב להדגיש שעצמאותינו כאן התאפשרה בזכות הקורבן העצום שהקריבו אלו שנפלו למעננו ולמען חיינו כאן כאומה עצמאית. חשוב ביותר לשמור על הזיקה הזו, והיא תישמר לחלוטין גם אם יוקדם יום הזיכרון ביום אחד בלבד,מכיוון שחוויות הטקסים וההתיחדות עם הנופלים יהיו עדיין טריות אצל כולנו", נימקו בעצומה.

עד כה חתמו על העצומה קרוב ל-5000 איש. האנשים העומדים מאחורי העצומה ממשילים את הסוגייה לאדם שקם משבעה על אחד מיקיריו: האם לאחר האזכרה אותו אדם ילך לחגוג באיזו שהיא מסיבה? נושא טעון זה, עלה לסדר היום הציבורי כבר מספר פעמים בעבר.

תגובות