אחרי 12 שנה: שכר החיילים יעלה. יהנו משכר גבוה יותר. צילום: דובר צה"ל

אחרי 12 שנה: שכר החיילים יעלה

שר הביטחון בוגי יעלון החליט להעלות את שכר החיילים ב-20 אחוזים. החל משנת 2014 ירוויח לוחם 847 שקלים בחודש וחייל עורפי 426. תומכי הלחימה יקבלו בזכות השינוי 618 שקלים בחודש

בשנתיים האחרונות רצו עצומות רבות ברשת שקראו להעלות את שכר החיילים בישראל לפחות למחצית שכר המינימום. שר הביטחון בוגי יעלון, החליט להעלות את השכר בחודש ינואר הקרוב בעשרים אחוזים. 

על פי החלטת שר הביטחון שפורסמה הבוקר (ו') ב"ידיעות אחרונות", שכר חיילים ג'ובניקים (עורפיים) יעמוד החל מינואר 2014 על 426 שקלים במקום 352, שכר שלא שונה משנת 2002. 

הלוחמים שהרוויחו עד עתה סכום של 700 שקלים בחודש, ירוויחו החל מחודש ינואר הקרוב שכר שעומד על 847 שקלים. חיילים תומכי לחימה שהשתכרו בסכום של 511 שקלים בחודש יקבלו החל מתוספת השכר הקרובה שכר של 618 שקלים. 

"צריך לקחת בחשבון שכשחייל מרוויח את הכסף לבנק זה מצטרף לזה שהמערכת מממנת לו את כל הנסיעות גם בשירות הצבאי וגם מחוצה לו, את האוכל במהלך השירות ואת כלל ביטוחי הבריאות והחיים הנדרשים", מסביר לפרוגי קצין כח אדם שמשרת בצה"ל. 

בנוגע להלעאה בשכר הוא אמר: "הגיע באמת הזמן שיעשו את הצעד הזה, אך צריך לזכור שכל העלאה בשכר של עשרות אלפי חיילים בעשרים אחוז מתבטאת בסכום לא קטן, שעל פי משרד הביטחון עומד על 170 מיליון שקל בשנה". 

תגובות