"שמחים שלא קיצצו את החופש הגדול". מועצת התלמידים מברכת על המהלך. צילום: עידן גולדווסר

"שמחים שלא קיצצו את החופש הגדול"

דוברת מועצת התלמידים הארצית יערה שפירא בירכה את החלטת הוועדה מטעם משרד החינוך, שהחליטה לא לקצר את החופש הגדול: "מקווים שהשינוי במועדי החופשים יתבררו כמהלך מועיל"

וועדת החופשית שהתכנסה במשרד החינוך אמש (ב') בראשות מנכ"לית המשרד, הגברת דלית שטראובר, החליטה שלא לקצר את החופש הגדול, אלא לשנות את מועדי ימי החופש שנוספו השנה בעקבות קיצור החופשה הארוכה בחמישה ימים בקיץ האחרון. 

את הבשורה המשמחת על אי קיצור החופש הגדול בימים נוספים, בירכו במועצת התלמידים הארצית. דוברת המועצה יערה שפירא אמרה ל"פרוגי" כי: "אנחנו שמחים על הבנת חברי הוועדה שהתכנסה ועל כך שלא הועלתה כלל הצעה לקצץ את ימי החופש". 

"אנחנו מקווים ששינוי מועדיהם של חמשת ימי החופשה בין גושי החופשים במהלך השנה, יתברר כמהלך מועיל להורים ולתלמידים כאחד", סיכמה שפירא. בתוך כך, עצומה חדשה שרצה ברשת קוראת לשר החינוך הרב שי פירון לאזן את ימי החופש הן של התלמידים והן של ההורים.

זאת על מנת למנוע מצב שבו לא יפול נטל החופשה על ההורים ושהתלמידים לא יסתובבו חסרי מעש ברחובות. בין היתר נאמר בעצומה: "חשוב לציין שהפתרון לא יכול לבוא רק על חשבון ימי החופש של הילדים תוך פגיעה בתנאי ההעסקה של המורים".

"יש צורך בפתרון מערכתי שיכלול גם התייחסות להגדלת מספר ימי החופש של הורים עובדים ויצירת מסגרות ממלכתיות חלופיות לילדים בזמן החופש". כמו כן קוראת העצומה שהמהלך ייעשה בשיתוף פעולה של הורים ומורים, כשעד כה חתמו על העצומה מעל ל-6000 איש.

תגובות