צפו: הירי שבוצע מסוריה אל עבר ישראל. הרמטכ"ל בסקירה בשטח. אילוסטרציה: דובר צה"ל

צפו: הירי שבוצע מסוריה אל עבר ישראל

סרטון מיוחד שפרסמו בדובר צה"ל מציג כיצד גורמים בצד הסורי של הגבול הצפוני החלו לירות אל עבר כח סיור של צה"ל. בתגובה נורה טיל "תמוז" אל עבר היורים בצד הסורי ונזק קל נגרם לרכב של צה"ל

לראשונה מזה חודש צה"ל תקף עמדה בסוריה לאחר שבשלושת הלילות האחרונים נפתחה אש לעבר כוחות צה"ל. האירוע התרחש סמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר כאשר אש נורתה מנשק קל לעבר ג'יפ שסייר במרכז רמת הגולן.

בתקרית לא היו נפגעים ונזק קל נגרם לרכב. על פי הערכה, לא מדובר בזליגה של מלחמת האזרחים, אלא בירי מכוון. בסרטון ששחררה יחידת דובר צה"ל הערב (ג') נראית ההתגרות של הצד הסורי וירי תיל התמוז אל עבר היורים. 

דובר צה"ל מסר בתגובה כי: "במהלך הלילה בוצע ירי מנשק קל מכיוון סוריה אשר פגע בסמוך לכוח צה"ל במרכז רמת הגולן. אין נפגעים, אך נזק קל נגרם לרכב. כוחות צה"ל הגיבו בירי מדויק לעבר מקור הירי, זוהתה פגיעה מדויקת במטרה".

הסרטון שמתעד את התרחשות האירועים בלילה.
באדיבות דובר צה"ל

בסקירה שערך שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בליווי הרמטכ"ל ומפקד פיקוד הצפון לפני כחודש, הוא התייחס לגבול סוריה: "אנחנו לא מתערבים כל עוד זה לא פוגע באינטרסים שלנו", אמר השר יעלון, "כשזה פוגע באינטרסים שלנו, בין אם זה ירי או גראדים מעבר לגבול, בין אם זה מכוון או לא מכוון לעבר שטחנו, אנחנו מגיבים כדי לשתק את מקורות הירי".

מוקדם יותר הזהיר הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ כי "לא עובר יום שאנחנו לא נמצאים בו בקבלת החלטות שיכולה להוביל אותנו להדרדרות פתאומית ובלתי נשלטת, זה דבר שילווה אותנו בתקופה הקרובה, ואנחנו צריכים להיות ערניים יותר".

תגובות