לא יהיה פקטור לבגרות בהיסטוריה. ללא פקטור בהיסטוריה. כיתת מבחן. צילום: הדר גרינברג

לא יהיה פקטור לבגרות בהיסטוריה

לאחר שניתן פקטור בבגרות במתמטיקה הבהירו במשרד החינוך כי לא ינתן פקטור לבגרות בהיסטוריה. תלמידה: "זה מאכזב נורא שנוקטים איפה ואיפה על פי מקצועות לימוד"

היסטוריה לא, מתמטיקה כן. במשרד החינוך הודיעו אמש (ב') על החלטתם לתת פקטור לבגרות במתמטיקה ועדכנו כי הציונים בבחינת היסטוריה א' לא יועלו בפקטור. זאת לאחר תלונות רבות של התלמידים על רמת המבחן שהייתה גבוהה מדי בשאלונים של רמת 5 יח"ל.

בנוסף לטענות על הבגרות במתמטיקה נשמעו לאחרונה מפי התלמידים טענות גם על קושי הבגרות בהיסטוריה א'. בתגובה הציפו התלמידים את משרד החינוך בפניות בנוגע לתוכן המבחן שלא היה ברור להבנה.

אמש, במקביל להודעה על הפקטור בבגרות במתמטיקה הוציאה מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטראובר הודעה כי על אף תלונות התלמידים הרבות לא ינתן פקטור לבגרות בהיסטוריה וזאת בטענה כי הבחינה בהיסטוריה הייתה תקינה. לטענתה, התלמידים לא התלוננו על אופי השאלות שהיו ברמה סבירה אלא התלוננו על כך שלא היה להם מספיק זמן לפתור את השאלות.

ענת לוי תלמידת תיכון בירושלים ששמעה על ההחלטה, חושבת שבמשרד החינוך לא נוהגים בהגינות כלפי התלמידים: "איך זה יכול להיות שבמתמטיקה כן יהיה פקטור ובהיסטוריה לא? הרי השאלות בכלל לא היו מובנות, וגם המורים לא הבינו אותן. זה מאכזב נורא שנוקטים איפה ואיפה על פי מקצועות לימוד".

תגיות
תגובות