חייל הותקף על ידי חרדים במאה שערים. המשטרה חילצה את החייל מהבניין. צילום: משטרת ישראל

חייל הותקף על ידי חרדים במאה שערים

חייל חרדי שהגיע לבקר את בני משפחתו בשכונת מאה שערים בירושלים נקלע לעימות אלים במהלכו נאלץ להמלט לדירת מסתור ולהזעיק את המשטרה. השוטרים נרגמו באבנים

דרמה ארעה אמש (ד') בשכונה החרדית מאה שערים בירושלים כשחייל במדים תושב השרון, הגיע לבקר את בני משפחתו בשכונה וחרדים שקלטו אותו החלו לתקוף אותו וניסו להוריד ממנו את הכיפה שעל ראשו. 

החייל נעל את עצמו בבניין מגורים סמוך והזעיק את המשטרה שהגיעה למקום בכוחות מתוגברים בו בזמן שהחייל החליף מדיו לבגדים אזרחיים. השוטרים שהגיעו למקום נתקלו בהתנגדות פיזית והשלכת אבנים.

השוטרים פרצו לבניין וחילצו את החייל שמשרת בפיקוד העורף בשלום והמשטרה פיזרה את המתפרעים שנלקחו למעצר בתחנת המשטרה במגרש הרוסים בירושלים. יותר מאוחר החלו התפרעויות בשכונה והוצתו פחי אשפה.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל גינה בחריפות את תקיפת החיילים החרדים: "מדובר בתופעה פסולה ומגונה שמתרחבת מיום ליום. ההסתה ברחוב החרדי נגד החיילים גובלת כבר בפיקוח נפש. אני קורא לראשי הציבור החרדי והרבנים לגנות בכל תוקף את הפגיעה בחיילים ואף לפעול ביד קשה נגד התוקפים בטרם יקרה אסון. לא ייתכן שדווקא בימי בין המיצרים, שבהם כולנו אבלים על חורבן בית המקדש בעוון שנאת חינם, נראה פגיעה של יהודים ביהודים, זו פשוט שנאת חינם".

תגובות