לראשונה בכנסת: פורום לטיפול בנוער דתי נושר . בני נוער דתיים. צילום: פייסבוק. למצולמים אין קשר לכתבה

לראשונה בכנסת: פורום לטיפול בנוער דתי נושר

פורום חדש בכנסת יעסוק בטיפול בנוער דתי נושר. הפורום הוקדם ביוזמת חברי הכנסת זבולון כלפה ויוני שטבון מהבית היהודי שאמרו: "עלינו לבנות כלים כדי להתמודד עם התופעה"

אלפי בני נוער דתיים מצטרפים מידי שנה למעגל המכונה "נוער נושר" או "נוער בסיכון". הם נפלטים ממסגרות חינוך, חברה ומשפחה נורמטיביים, חלקם אפילו מגיעים לרחוב. 

בשנים האחרונות קמו ארגונים רבים ששמו לעצמם מטרה לטפל בבעיה הכאובה הכוללת התמודדות עם אתגרים מורכבים מאוד בהם התמכרויות, תחושות ניכור ואובדן דרך.

הפניות על אודות מצוקתם של הנערים והנערות הגיעו ללשכותיהם של חברי הכנסת זבולון כלפה ויוני שטבון (הבית היהודי), שהחליטו לאגד את הארגונים על מנת למקסם את הפעילות לטובת בני הנוער.

ביוזמת חברי הכנסת התכנס אתמול לראשונה בכנסת שצוות חשיבה מיוחד אליו הוזמנו נציגים מחמישה עשר ארגונים העוסקים בטיפול בנוער בסיכון ונוער נושר.

חבר הכנסת זבולון כלפה, אמר לאחר הדיון: "בכוונתנו לקחת אחריות על המהלך לקראת עבודה משותפת. עלינו לבנות כלים בתוך מערכת החינוך כדי להתמודד עם התופעה מלכתחילה ולא בדיעבד, להתמודד עם המציאות במוסדות החינוך עצמם ולא אחרי שהנוער כבר בחוץ. צריך לחזק את הכוחות החיוביים בתוך המערכת בישיבות ובאולפנות. האתגר הוא גדול ומורכב וייעשה בשיתוף פעולה עם הארגונים בסיוע גורמים אקדמיים, רבנים ואנשי חינוך. אני מתכוון להקים פורום שיעסוק בנושא לעומק על מנת להביא מזור לבעיה הכאובה של הנוער היקר והאהוב שלנו, שהוא גם דור העתיד".

חבר הכנסת יוני שטבון קרא להכיר בבעיות ולהתמודד איתן: "הסתרה והתכחשות הן הנצחת הבעיה, מוכרחים לשים את הדברים השולחן ללא בושה וללא משוא פנים".

תגובות