אולפן: מה הנוער מרגיש וחושב על יצחק רבין?. זוכרים את יצחק רבין. צילום: אלון אלבכרי

אולפן: מה הנוער מרגיש וחושב על יצחק רבין?

עומר צ'רטוף, להב מזור ומתן כרמי הגיעו לאולפן ושיתפו בדעותיהם ובהרגשותיהם ליצחק רבין. "נדרוש מהמדינה לחזור להיות מקום שאפשר להתווכח בו, לחלום בו ולהעז לשנות אותו בלי פחד". העצרת הכללית במוצאי שבת ב-20:00

עומר צ'רטוף
אולפן פרוגי

הכירו את עומר צ'רטוף, השומר הצעיר. "אנחנו הילדים של חורף שנת 95, לא הכרנו את רבין, לא גדלנו בעולם בו שלום זאת אופציה ממשית. לא שמענו שיהיה בסדר. אפילו את ההבטחה שלא נשרת בצבא אף אחד כבר לא אומר ברצינות"

"אני מתגייסת עוד רגע במדינה בה הדמוקרטיה פעם אחת יותר מידי. דמוקרטיה ששלושה כדורי מרצח פלחו את לבה. אני נולדתי לעולם בו אדם רצח ראש ממשלה"

"בשבת הקרובה בשעה 20:00 בערב אני ושאר הילדים שנולדו למציאות בה רבין הוא שם של דרכים וכיכרות נעמוד שוב בכיכר בה נרצח. בעצרת שאנחנו ממארגניה ונדרוש מהמדינה לחזור להיות מקום שאפשר להתווכח בו, לחלום בו ולהעז לשנות אותו בלי פחד"

להב מזור
אולפן פרוגי

הכירו את להב מזור, כתב פרוגי. "לא הספקתי להרגיש ולחוות את דרכו ועשייתו האמיתית של יצחק רבין זכרונו לברכה, אבל כבר 18 שנה שאני שומע סיפורים עליו, על הדרך שלו ועל מי שהוא היה מתחילת דרכו ועד סופו הטרגי"

"הרבה אנשים אהבו אותו והרבה מאוד לא אהבו. אני יודע שהוא היה ויישאר לנצח גיבור לאומי. רבין היה בין האנשים המשפיעים ביותר בתקופתו, הן בתחום הפוליטיקיה והן בתחום המדיני-חברתי. הוא היה אדם שנשא את האמת שלו לכל אורך הדרך ובסופו של דבר, לצערי, זה מה שהפיל אותו"

"השאלה אם הסכם השלום שכמעט וחתם היה מוקדם מידי, כנראה שתמיד תישאר פתוחה ואף פעם לא תהיה תשובה מספקת ואחידה. בתור אחד שגדל בתקופה של מלחמות ואיום בטחוני, אני חושב שאם רבין היה מכהן היום כראש ממשלה ועושה היום את מה שעשה אז, בהחלט יכולנו לישון בשקט"

מתן כרמי
אולפן פרוגי

הכירו את מתן כרמי, כתב פרוגי. "לפני שמונה עשרה שנים נרצח ראש הממשלה יצחק רבין. זה קרה עוד לפני שנולדתי. מאז בכול יום זיכרון אמי דואגת לשתף אותי במחשבותיה, מחשבות שחלפו בראש לכל אדם שחי אז בזמן הרצח"

"זה בלתי נתפס שראש ממשלה נרצח על רקע פוליטי. נכון שחילוקי הדעות הפוליטיים בין ימין ושמאל במדינת ישראל גדולים, אבל שמחלוקת פוליטית תסתיים ברצח? כאזרח במדינה שמחזיק בדעות ימיניות זה מעורר בי פחד גדול"

"אם רצחו ראש ממשלה, יכולים לפגוע בכל אחד שלא יסכימו עם דעותיו"

תגיות
תגובות