מפגינים למען תלמידי הנהיגה הצעירים בארץ.

מפגינים למען תלמידי הנהיגה הצעירים בארץ

בשל מחאת בוחני הנהיגה הקצאת הטסטים ירדה משמעותית ותקופת ההמתנה לטסט כעת היא למעלה משלושה חודשים במקום שלושה שבועות כפי שהיה עד עכשיו. "דבר זה פוגע בבני הנוער הן מבחינת הזמן להוצאת הרישיון שמוארך משמעותית בעקבות מהלך כזה והן מהבחינה הכספית" סיפר גורם במועצת התלמידים והנוער

המחאה של תלמידי הנהיגה. בשל מחאת בוחני הנהיגה הקצאת הטסטים ירדה משמעותית ותקופת ההמתנה לטסט כעת היא למעלה משלושה חודשים במקום שלושה שבועות כפי שהיה עד עכשיו.

"דבר זה פוגע בנו, בבני הנוער תלמידי הנהיגה, באופן ישיר - הן מבחינת הזמן להוצאת הרישיון שמוארך משמעותית בעקבות מהלך כזה והן מהבחינה הכספית" סיפר בר רבנו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער של מחוז ירושלים והרחיב כי "מהלך זה דורש מאיתנו להוציא הרבה יותר כסף על לימודי הנהיגה, על מנת שבתקופה של השלושה חודשים לא נשכח את כל מה שכבר למדנו"

עוד הוא הוסיף כי "בתור מועצת התלמידים והנוער של מחוז ירושלים, מחובתנו לעסוק בנושא בוער זה אשר כל כך חשוב לנוער. על כן, יצרנו קשר עם הועד לפעילות מורי הנהיגה בירושלים וביום שלישי הקרוב (5.11 - א"א) נקיים הפגנה"

בהמשך לדבריו של רבנו, ביום שלישי ה-5 בנובמבר תתקיים הפגנה מול בניין משרד התחבורה בין השעות 12:00 ל-14:00, של בני הנוער ממחוז ירושלים.

דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר לפרוגי כי "הכל בגדר שמועות". לאחר מכן חייגנו לקו הארצי של משרד הרישוי ושאלנו על הדבר ושם סיפרו לפרוגי כי "זה לא קשור אלינו כי זה פרטי. עדיף לך לשאול את מורה הנהיגה שלך, הוא יודע הכי טוב".

אחד ממורי הנהיגה באזור ראשון לציון, שביקש לא לציין את שמו בכתבה בשל חששות, סיפר לפרוגי כי "הטסטרים נלחמים מול האוצר כדי לאפשר הזרמת כספים להכשרת טסטרים נוספים. הם גם שינו את החוק וכעת בין טסט לטסט יש המתנה של 21 ימים, מה שפוגע בתלמידים".

המורה עוד ציין כי "היום (ב') כל הטסטרים עלו לירושלים להפגין ולדרוש את הזרמת התקציב" ובנוגע לשביתה של הטסטרים הוא סיפר כי "כל יום בשעה 11:00 יש שביתה ולא מוציאים טסטים לשעה הזאת".

הכרזה שרצה כעת בין תלמידי הנהיגה הצעירים.
הכרזה שרצה כעת בין תלמידי הנהיגה הצעירים.

כזכור, שבוע שעבר דיווחנו לכם כי מורי הנהיגה יקיימו שביתת אזהרה בת יומיים, במסגרתה לא יגישו תלמידים לטסטים (מבחני נהיגה מעשיים). לדברי המורים, ההשבתה היא צעד של מחאה על מחסור במבחני נהיגה, עליו הם מתריעים כבר תקופה ארוכה. לטענת המורים, ההמתנה למבחן מעשי מגיעה כיום לשלושה עד ארבעה חודשים, במקום שבוע-שבועיים בעבר.

לדברי המורים, זמן ההמתנה המופרז לטסטים נגרם עקב מחסור בבוחנים, תוצאה של מדיניות משרדי התחבורה והאוצר, אשר מסרבים להקצות תקנים נוספים. בכרזה שחולקה אתמול בבתי ספר, נאמר כי "המשרדים עושים שימוש במורים כדי לחלק את המיבחנים, וגורמים ליצירת מתחים בין מורים לתלמידים. זאת שכן מי שמודיע לתלמידים על מועד המבחן, הוא המורה. תלמידים יקרים - אנו לא הכתובת למחסור".

ההודעה שהופצה למנהלי בתי הספר לשחרור התלמידים להפגנה

"מזה זמן רב שכמות הטסטים הולכת ופוחתת משום שרשות הרישוי הפחיתה את ההקצאה שהיא אמורה לתת, וזאת כיוון שבוחני הטסטים מוחים על תנאי העסקתם, דבר הפוגע בנו, בני הנוער תלמידי הנהיגה, באופן ישיר.

נכון לחודש נובמבר 2013, כמות הטסטים הניתנים היא ביחס של טסט 1 ל-4.5 תלמידי נהיגה, דבר המביא לזמן המתנה ממושך לקבלת טסט ואף ביטול טסטים שכבר נקבעו בהתראה קצרה מראש.

לאור השינויים האחרונים והאילוצים הנובעים מהם, זמן ההמתנה בין טסט לטסט יימשך כשלושה חודשים ומעלה (ולא שלושה שבועות כחוק)!

המתנה זו וחוסר הזמינות לקיום טסטים לתלמידי נהיגה פוגעת בנו (בני הנוער תלמידי הנהיגה) באופן ישיר בשני מישורים מרכזיים:

1. זמן - שינויים אלה, החלים בעקבות מחאת בוחני הנהיגה, יביאו להארכה משמעותית בתקופת הוצאת הרישיון כיוון שעלינו לחכות זמן רב לקביעת טסט, כשאנחנו כבר מוכנים וערוכים אליו. כמו כן, ככל שנכשלים ביותר טסטים - תקופת הוצאת הרישיון גדלה משמעותית, כיוון שבין טסט לטסט נצטרך לחכות כשלושה חודשים ומעלה (ולא שלושה שבועות).

2. כסף - כנאמר, במידה וניכשל בטסט יהיה עלינו לחכות תקופה של לא פחות משלושה חודשים לקיום טסט נוסף - במהלכן נצטרך לא רק ללמוד ולתקן את הטעויות שלנו מהטסט הקודם, אלא גם לקיים שיעורי נהיגה נוספים על מנת לא לשכוח את כל אשר נלמד עד כה, דבר שיגרור הוצאת סכומים כספיים רבים ומיותרים מכיסנו וכספנו, בני הנוער, תלמידי הנהיגה.

אנחנו, בני הנוער במחוז ירושלים, לא נשארים אדישים - ויוצאים ומפגינים על שינויים אלה ביום שלישי הקרוב, ב‘ בכסלו התשע“ד, 05.11.13, בין השעות 12:00-14:00 מול בניין משרד התחבורה בירושלים! בואו נחולל שינוי אמיתי ולא נישאר בשקט אל מול מה שקורה! אנחנו קוראים לכולכם להפיץ את הבשורה, להגיע להפגנה (מתואמת עם משטרת ישראל) ולהביא את חבריכם!"

תגובות