דעה: העלאת גיל המינימום לחתונה? נכון מאוד. גיל המינימום לנישואים עולה. צילום: פרטי

דעה: העלאת גיל המינימום לחתונה? נכון מאוד

גיל המינימום לנישואים עולה מ-17 ל-18, כך נקבע היום במליאה סוערת בכנסת. אז מה הנוער חושב על כך? כתבת פרוגי, שנהב דעבול בטור דעה מיוחד: "חוק מבורך, אשר יסייע להבנה של בני הנוער, ימנע סטיגמות עתיקות ויוביל לשוויון זכויות מלא"

עוד בנושא
 
גיל המינימום לנישואים עולה ל-18  עמית צדקיה
 
הכנסת קבעה כי גיל המינימום לנישואים עולה ל-18, לאחר שעד כה היה 17. הסיבה: נישואין בגיל צעיר בקהילות בהן הדבר נעשה בלחץ של המשפחה
לכתבה המלאה
 

אין לי ספק כי החוק שהתקבל היום בכנסת הוא בהחלט מבורך. מלבד העובדה שהחוק מיישר קו עם מרבית מדינות אירופה, הוא גם יגן עלינו, בני הנוער, מפני לקיחת החלטות כל כך חשובות ומהותיות להמשך חיינו, בזמן שאיננו באמת יכולים להתמודדים עמן. 

התבגרות של שנה יכולה לסייע בהבנה של המהלך החשוב הזה, ולגרום לבני הנוער להבין אם הם באמת מוכנים להתחייב אחד לשני ומוכנים לשלבים הבאים הכלולים בנישואין.  

בנוסף, העלאת  גיל המינימום לנישואים יכולה להוביל לשיפור במעמד האישה בקרב מגזרים מסוימים ובחברה בכלל.

ככל שלנשים יהיה יותר כוח להחליט החלטות בשביל עצמן ולא להיות מושפעות מלחצים של החברה, מעמדן של הנשים ישתפר וזהו מהלך מבורך בדרך לשיווין זכויות מלא בין נשים לגברים.

כמו כן, יכולות להתנפץ סטיגמות בהן משפחות חושבות שמקומה של אישה הוא במטבח ובגידול ילדים, דבר לא ריאלי במציאות המודרנית של ישראל 2013 בה נשים רבות בעלות קריירה ובכירות במשק. ככל שהנערות תקבלנה יותר כוח השפעה על חייה, כך ינופצו הסטיגמות האלו והחברה שלנו תשתפר ותתנקה מדעות קדומות, אפילו במעט.

 

תגובות