צפו: מחאה מקורית על התלבושת האחידה. צפו: מחאה מקורית על התלבושת האחידה. צילום מסך: יוטיוב

צפו: מחאה מקורית על התלבושת האחידה

השמיניסטים בתיכון במשגב החליטו שנמאס להם מהתלבושת האחידה, אז הם צילמו קליפ מחאתי עם מילים מקוריות. "רצינו לעורר מחאה מקורית שיקשיבו לה" אמר אחד המארגנים שהוסיף: "ההנהלה הגיבה בצורה חיובית - מעריכים את אופי המחאה"


לא רוצים חולצות בית ספר. השתכנעתם?
דעה
 
חולצת בית ספר כן, תלבושת כוללת לא  רועי שרון
 
אני מסכים שחולצת בית הספר עם הסמל היא חשובה, אבל אותי מדאיגה המחשבה שהיום בית הספר הפך להיות, "האבא והאימא" שלנו בכל הנוגע להופעה החיצונית שלנו. עוד עשרות איסורי תלבושת חלים עלינו ודווקא הסמל מפריע?
לטור המלא
 

נושא התלבושת האחידה בבתי הספר עולה לדיונים ברחבי הארץ מידי שנה, אך מעטים המקרים בהם התלמידים אכן מצליחים ליצור שינוי כלשהו, במדיניות הקיימת בבית ספרם, זאת על אף שיחות עם הנהלת בית הספר, רבות ככל שיהיו.

לאחר שניסו לפעול בדרכים הרגילות, תלמידי שכבת י"ב בבית הספר שבמשגב החליטו לעבור למחות בצורה קצת פחות שגרתית.

הם שאבו השראה מלהקת "שממל" ("אל תגעו לנו בערק"), ויצרו סרטון ייחודי, המציג את עמדתם בנוגע לתלבושת האחידה.

"רצינו לעורר מחאה מקורית שתגרום להנהלת בית הספר באמת להקשיב - אף אחד לא אוהב את חובת ההגעה עם חולצות בית ספר", סיפר לפרוגי יובל שלו, אחד ממארגני הסרטון. "המון נערים מבית הספר התגייסו למען הנושא - זה מגוחך שאנחנו צריכים ללבוש חולצות בית ספר - אנחנו בני 18".

ואיך צוות בית הספר הגיב לסרטון? שלו מספר שהמורים וההנהלה דווקא חילקו מחמאות לתלמידים: "הם הגיבו בצורה די חיובית. אמרו שמעריכים את הסגנון של המחאה ושינסו להקל בעניין החולצות". 

תגובות