שביתת הטסטרים: לא מסתמן פתרון באופק. מתוך הוועדה. צילום: שנהב דעבול

שביתת הטסטרים: לא מסתמן פתרון באופק

שביתת הטסטרים שנמשכת כבר ימים רבים עדיין נראית רחוקה מפתרון. "זה עוגמת נפש מטורפת, זו הרגשה שאי אפשר לתאר אותה. יש אנשים שהרישיון הזה בשבילם הוא דרך להתנהל" סיפרה לפרוגי תום צבירן

צילום: שנהב דעבול

במהלך דיון סוער בוועדת הכלכלה שהתקיים הבוקר (ד') בנושא שביתת הטסטרים, השתתפו נציגי ארגון מורי הנהיגה, נציגי הטסטרים, נציגי משרד התחבורה ונציגי הנוער.

בועדה הודגש בין השאר כי מחירי הטסט מופקעים (500 שקלים) וכי תקופה ההמתנה חורגת ממה שצריך להיות, כ-3 חודשים במקום 3 שבועות. כזכור, השביתה שפוגעת בתלמידים הצעירים שניגשים לטסט, צריכים כעת להוציא עוד כספים בשל תקופה ההמתנה.

"זה עוגמת נפש מטורפת, זו הרגשה שאי אפשר לתאר אותה" סיפרה לנו תום צבירן. "אנשים מצפים לזה ומעבר לסתם לקבל רישיון, כדי לצאת למסיבות וכדי לבלות עם חברים יש אנשים שהרישיון הזה בשבילם הוא דרך להתנהל. אני בעצמי ספורטאית ואני נוסעת לאימונים רחוק מהבית ואני תלויה בהורים שלי ב-100%"

מתוך הוועדה.
מתוך הוועדה.
צילום: שנהב דעבול

מתוך הוועדה.
מתוך הוועדה.
צילום: שנהב דעבול

מלבד זאת, יו"ר הוועדה חבר הכנסת אבישי ברוורמן קרא לטסטרים לסיים את השביתה במהרה ולאחר מכן לדון עם משרד התחבורה. בנוסף, מחר עתידה להתקיים פגישה בין נציגי האוצר לבין נציגי משרד התחבורה במטרה ליישר את הקו עם הטסטרים.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, גל יוסף, סיפרה לפרוגי כי "טסט עולה פי כמה משיעור נהיגה והוא פחות זמן משיעור רגיל. אחרי שאתה נכשל אתה צריך עוד שיעורים כדי לרענן את הזיכרון שלך ושוב לשלם כמה מאות שקלים. זה לא הגיוני כל הסיפור הזה".

עוד היא ציינה כי "צריך לדאוג שמחירי שיעורי הנהיגה ומחירי הטסטים יהיו תחת פיקוח. בשנים האחרונות אנו במועצת התלמידים והנוער הארצית ניסינו ליצור קשרים עם משרד התחבורה על ידי שיחות, מכתבים והמון פניות כמה פעמים בכמה נושאים שונים ולצערנו לא זכינו אף פעם למענה הולם. עצוב לראות שמשרד ממשלתי מתעלם מקיומם של 700,000 בני נוער במדינת ישראל". 

מה אתם מתכוונים להמשיך לעשות בנושא? 
"בימים הקרובים נבדוק את הנושא לעומק, נשקול אפשרות לקיים מחאה כי לא ייתכן שחוסר הסכמה בין משרד התחבורה לטסטרים יבוא על חשבון בני הנוער במדינת ישראל". 

מתוך הוועדה.
מתוך הוועדה.
צילום: שנהב דעבול

כפי שמסתמן כרגע, העניין לא מתכוון להיפתר כל כך בקלות. הפערים נראים עוד גדולים ובינתיים הנפגעים מהאטימות הם בני הנוער.

תגובות