ההורים: נתקו את רשת האינטרנט בלימודים. צילום: משה אבוטבול

ההורים: נתקו את רשת האינטרנט בלימודים

הורים מרחובות הכינו עצומה ומתכוונים לפנות לבג"ץ, במטרה להוציא מבתי הספר את רשתות התקשורת האלחוטיות. מנהל אגף החינוך: "נתאים את עצמנו לכל הנחיה שתידרש"

עשרות תושבים מרחובות חתמו על עצומה שאותה הם מתכוונים להגיש לבג"ץ, הקוראת לאסור את השימוש ברשת תקשורת אלחוטית (WIFI) שקיימת במרבית בתי הספר בעיר.

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• מלחמת קניות: צפו באירועי ה/Black Friday
• לא רק בישראל: מסיבות חשק בהונג קונג 
• צפו: מי חבר הכנסת ששיחק קנדי קראש במליאה?

לא רק ההורים חוששים: גם משרד החינוך קבע לאחרונה כי יש להעדיף בבתי הספר תקשורת קווית, הפולטת פחות קרינה מ־WIFI. כיום, יותר מ־75 אחוז מבתי הספר בארץ, ובהם גם ברחובות, מרושתים באינטרנט אלחוטי.

חוזר מנכ"ל מעודכן של משרד החינוך קובע מפורשות כי ניתן להתקין רשת אלחוטית רק במקרים חריגים, בכפוף למגבלות שונות. המרכזית שבהן היא איסור חמור להתקין אותה בחטיבה הצעירה ובגני הילדים. כמו כן נקבע כי בכל בית ספר שבו הותקנו ציוד תקשורת והתקני קצה, יש לבצע בדיקת קרינה באחריות הרשות המקומית. מתי התבצעה בדיקה כזו ברחובות? איש מההורים אינו יודע, כולל יו"ר ועד ההורים העירוני, רם סגל, שמודה בכך השבוע.

סגל אומר שגם אינו יודע באילו בתי ספר פועלת טכנולוגית WIFI, אבל מסכים עם הנחת היסוד של משרד החינוך. "אם אפשר לחיות בלי הטכנולוגיה הזו, ברור שלמען בריאות התלמידים זה עדיף. מצד שני, יש מציאות וכולנו חיים עם סמארטפונים וטאבלטים, כך שאני לא רואה בעיה עם זה שיהיה נתב אלחוטי בקרבת בית ספר, כל עוד נשמר האיזון ואין יותר מדי קרינה שמסכנת את התלמידים. אם למנהלת בית הספר יש WIFI במשרד, אני לא רואה בזה שום בעיה", אומר סגל.

מנהל אגף החינוך, חיים בדש, נמסר בתגובה: "בחלק מבתי הספר בעיר יש חיבורי WIFI לכיסוי נקודתי של כיתה או מרחב. הנקודות הן סטנדרטיות, כפי שיש בבתים. אין בעיר בית ספר שמרושת כולו באופן אלחוטי. אם נעבור לרישות אלחוטי מלא של בית ספר, הדבר ייעשה בהתייחס לחוזר מנכ"ל ולתקנים הנדרשים.

"נתאים את עצמנו לכל הנחיה שתידרש על ידי משרד החינוך. יש לציין כי רמת הקרינה מטלפון סלולרי רגיל גבוהה יותר מנקודת WIFI ביתית".

תגובות