קיבלתם תביעה מאיקיוטק? הנה מה שאתם צריכים לעשות.

קיבלתם תביעה מאיקיוטק? הנה מה שאתם צריכים לעשות

בני נוער רבים מתלוננים בתקופה האחרונה על כך שקיבלו מכתבי תביעה מחברת "איקיוטק" על סכום שלעיתים מגיע לכמה אלפי שקלים על שירותי אודישנים ותוכן, שמעולם לא קיבלו מהחברה. אם גם אתם קיבלתם מכתב כזה, איך צריך לפעול?

אם קיבלתם מכתב תביעה מחברת "איקיוטק" אל תיבהלו, אתם לא לבד. קרן (שם בדוי) מאזור המרכז סיפרה לפרוגי: "כשהייתי קטנה ותמימה ראיתי מודעה באינטרנט, שמאוד משכה לי את העין, היה כתוב בה 'מעוניין להשתתף בדוגמנות או משחק?' לחצתי ונרשמתי שם עם המספר של אבא שלי. לפני כמה חודשים שלחו לאבי מכתב שאני צריכה לשלם חוב של 1000 שקלים, ושאם לא נשלם יעקלו חשבונות ויהיה צו איסור יציאה מהארץ, ואכן שילמתי, כי פחדתי שמה שהם איימו עלי יקרה". 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

המקרה שקרן מספרת לנו הוא לא מקרה יחיד, היא כביכול חתמה בחתימה דיגיטלית למודעה מטעם החברה, התחילה לקבל שירות הודעות בתשלום, ולאחר ביטול השירות חברת "איקיוטק" ממשיכה לצבור לה חשבון, וכעת טוענת כי היא התנתקה מהם בצורה לא הולמת, ודורשת ממנה לשלם את החוב.

קבוצת פייסבוק תחת השם: "איקיוטק טעונת שיש לכם חוב אצלם, האומנם?!" פועלת מסביב השעון בצורה התנדבותית על מנת לעזור לנפגעים. עו"ד אופיר לב, פועל בקבוצה ונותן מענה ועזרה לנפגעים שפונים אליו. הוא מספר: "לפני הכל, אין מה להיכנס ללחץ. מדובר במקרה שקרי, ואתם לא היחידים שנפגעו. עליכם לפנות לחברת הסלולארי בה הייתם מנויים בזמן הרישום לשירות, לפנות לעורך דין ובהחלט ניתן גם לפנות לקבוצה ולקבל עזרה. בנוסף, יש לאסוף הוכחות אשר באמת התנתקתם מהשרות", הוא מוסיף ואומר כי "לא כדאי להתעלם מהמכתבים, אלא לטפל בצורה משפטית. כמו כן כל ההוכחות שהחברה טוענת שיש להם כנגדכם, אינן כחוק".

מכתב התביעה. זהה לכולם, מלבד המחיר (מסומן)
מכתב התביעה. זהה לכולם, מלבד המחיר (מסומן)

בעקבות הלחץ הציבורי שנוצר, פרופיל פייסבוק, ספק אם זה אכן אופק, הגיב לכל התגובות שיצאו נגדו. חשוב לציין שמספר דקות לאחר פרסום ההודעה, הפוסט נמחק. על כן, אין לדעת אם זה אכן הוא או שמא מתחזה. 

גם במועצה הישראלית לצרכנות מבקשים לפעול על פי הנחיות דומות: לא להתעלם מדרישות התשלום, ואם אתם לא זוכרים או מכחישים את החוב יש להשיב לעורך דין בבקשה לקבל אישור לקיומו של חוזה בינך לבין החברה וללגיטימיות של החוב. כמו כן, אם יש לך הסבר או טענות מדוע החברה לא יכולה לתבוע אותך יש לאסוף את המסמכים הרלוונטים ולהוסיף לתלונה שניתן להגיש באתר. 

בנוסף, החוק קובע כי כאשר קטין רוכש שירות שהתשלום עבורו מתבצע בכרטיס אשראי או בתשלומים של ההורים היא בטלה כל עוד האופוטרופוס לא מסכים לרכישה זו. משרד התקשורת הוציא הנחיות דומות להנחיות אלו, אך גם הוסיף כי נודע לו שלאחרונה נשלחים מסרונים עם דרישה לתשלום חוב. המסרונים נשלחים על ידי מספרים שמתחילים בקידומת 1-900 או 1-901, שניתן לחזור אליהם. יש לשים לב שהחיוג למספרים אלו כרוך בעלות גבוהה של 50 אגורות לדקה בתוספת זמן אויר. 

מחברת אקיוטק נמסר בתגובה כי "חברת "אקיוטק" זכתה בתביעה ייצוגית בבית המשפט וכל ניסיון לגרוס אחרת נחשב כבזיון בית משפט. איקיוטק מבקשת להסב את תשומת ליבם של החייבים להסדר שפורסם בערוץ 2 וקוראת לכלל החייבים לשלם את חובם בהקדם, בטרם יצטרפו לחוב עלויות כבדות של בית משפט והוצאה לפועל".

המידע בכתבה איננו מחליף ייעוץ משפטי.

תגיות
תגובות