37 תלמידות עברו הפלות בשנה האחרונה. צילום אילוסטרציה: אלכס נסטר

37 תלמידות עברו הפלות בשנה האחרונה

נתוני עמותת דלת פתוחה: במהלך 2013 עברו 37 תלמידות הפלות. עלייה במספר הפונות לבדיקת קרום הבתולין. הגיל הממוצע שבו מתחילות נערות לקיים יחסים: 14־15

נתונים מדאיגים: עלייה של כ־300 אחוז במספר הנערות שביקשו לבדוק את קרום הבתולין אחרי שקיימו יחסים, כך עולה מדוח של עמותת דלת פתוחה לשנת 2013. עוד עולה מהנתונים כי בשנה החולפת עברו 37 תלמידות הפלות, מספר זהה לשנת 2012. 

דלת פתוחה, שמשרדיה ברחוב שונצינו, נותנת לנערות מענה בנושא חינוך מיני. בין השאר הן זוכות לייעוץ בנושא קיום יחסי מין בטוחים ואף לליווי של אנשי מקצוע במקרה של הפלה.

ב־2013 פנו לעמותה 37 נערות שביקשו לסיים היריון לא רצוי, הצעירה שבהן תלמידת כיתה ט' בת 15. בניגוד לשנים קודמות, כך עולה מנתוני העמותה, חלה עלייה במספר הנערות שביקשו לקיים בדיקת קרום בתולין. 

"הנערות שמגיעות לבדיקות הללו הן בעיקר נערות מבתים שמרניים", מסבירה שרון אורשלימי, מנכ"לית דלת פתוחה. "מדובר בנערות שקיימו יחסים וחוששות מכך שלפני החתונה יגלו בני משפחותיהן שהן אינן בתולות. בחלק מהמקרים, בעיקר כאשר הנערות מתעקשות, אנחנו מפנים אותן לבית חולים לאיחוי הקרום. בשנים האחרונות היה מדובר בפנייה או שתיים בנושא הזה במהלך שנה אחת. ב־2013 פנו אלינו ארבע נערות בעניין קרום הבתולין".

מנתוני דלת פתוחה עולה כי במהלך שנת 2013 התקבלו כ־2,900 שיחות טלפוניות, עלייה של 10 אחוזים בהשוואה לשנת 2012, שבהן ביקשו נערות ייעוץ לגבי קיום יחסי מין, שימוש באמצעי מניעה ועוד. אורשלימי: "אנו רואים עלייה בפניות על רקע של חשש להיריון לא מתוכנן. יחד עם זאת נרשמה עלייה בשימוש באמצעי מניעה לטווח ארוך, וזה בהחלט נתון מעודד.

"עם זאת, גיל תחילת קיום יחסי המין יורד. אם בעבר היה מדובר בנערות בנות 16־17, כיום הגיל הוא 14־15. היה מקרה קיצוני אחד שבו נתקלנו בשנה החולפת: בת 13.5 הגיעה לקבל ייעוץ אחרי שקיימה יחסים. זה בהחלט יוצא דופן".

תגיות
תגובות