ה-1 במאי: נאבקים לאי-ניצול בני הנוער במקומות העבודה.

ה-1 במאי: נאבקים לאי-ניצול בני הנוער במקומות העבודה

לא רבים באמת יודעים על החג הזה, כי למעשה הוא מסמל דבר פסול שכולנו נסכים עליו: ניצול בני נוער בעבודה. החל משעות הצהריים תתקיים צעדה ועצרת לציון ה-1 במאי. המטרה: לחזק את ההתאגדות האנושית והעבודה המאורגנת • המסר שלנו: אל תתנו שיפגעו בכם!

למען העובדים. סביר להניח שרבים לא יודעים על החג הזה, כי לא מדובר בחג רגיל, לא מדובר בכזה שנותן לך יום חופש מהלימודים ולמרות שהיום יום חמישי, לא מדובר ב"חג חמישי". מדובר ב"חג ההתאגדות האנושית והמאבק בניצול בעבודה" (או "חג הפועלים"), שלצערנו אנחנו נאלצים "לחגוג" אותו בשל מקרי ניצול רבים של בני נוער במקומות עבודה שונים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

החל משעות הצהריים המאוחרות ועד שעות הערב, תתקיים צעדה ועצרת לציון ה-1 במאי ברחובות תל אביב. באירוע המאורגן על ידי תנועת "דרור ישראל" והנוער העובד והלומד, עתידים לקחת חלק כ-5,000 משתתפים, בהם בני נוער, צעירים ומבוגרים.

הצטרפו לשידור החי:

ככה זה היה בעבר.
ככה זה היה בעבר.

מטרת האירוע לחזק את ההתאגדות האנושית והעבודה המאורגנת, שבמהלכו יינתן אות ההתאגדות לציון ההתארגנויות העובדים הרבות והחדשות שקמו בשנה האחרונה. הצעדה תצא לדרך מכיכר המדינה דרך רחובות ויצמן, פנקס, אבן גבירול ועד לבית הועד הפועל ברחוב ארלוזרוב, שם תתקיים העצרת המרכזית לקראת השעה 19:00 בערב. העצרת תסתיים בהופעתם של להקת "סיסטם עלי".

יפעת קרלינסקי, תנועת דרור ישראל ומרכזת האירוע: "הגענו למסקנה שהדרך היחידה לחברה צודקת וללא פערים מטורפים עוברת דרך ההתאגדות במקומות העבודה ובכלל. לשמחתנו, בשנה האחרונה קמו ועלו התאגדויות רבות וחשובות: התאגדויות נוער ומבוגרים מכל תחומי המשק על מנת להיאבק למען שכר הוגן, זכויות סוציאליות בסיסיות ולצמצום הפערים".

תגובות