תלמידים טוענים: "הבגרות בפיזיקה הייתה קשה". צילום: מוטי קמחי

תלמידים טוענים: "הבגרות בפיזיקה הייתה קשה"

פקטור נוסף בדרך? לפי טענות תלמידים שעשו את הבגרות בפיזיקה, נראה כי היא הייתה קשה למדי. "היו נושאים שלא פגשתי בחיים, כל השנים הבגרויות היו קלות והשנה התעללו בנו" סיפרה תלמידה

שוב קושי בבחינות. כך לפחות לפי טענת תלמידים רבים מרחבי הארץ. "הבגרות הייתה ממש קשה" סיפרה ויקי ברצבורג, תלמידת כיתה יא' מהצפון. "היו נושאים שלא פגשתי בחיים, כל השנים הבגרויות היו קלות והשנה פשוט התעללו בנו, למה אני צריכה ללמוד כאלו דברים לא חשובים בעל פה ולא להראות להם שאני מבינה את החומר כפי שהוא" טענה מיד לאחר הבגרות בפיזיקה (3 יחידות) שהתקיימה הבוקר (ב').

עוד במדור החדשות של פרוגי:

הלחץ העומד בפני התלמידים, בעיקר בכיתה יא', אשר נבחנים במספר עצום של בגרויות, הוא ענק ומשרד החינוך מצליח כל פעם מחדש לעלות את רמת הלחץ והקושי מבחינה לבחינה. יש לציין שאת הבגרות בפיזיקה ניתן לשפר רק במועד אחד במהלך כל השנה, ובאותו מועד יש את הבגרות השנייה בפיזיקה המהווה 60% מהציון הסופי וחומר שונה לחלוטין. נאמר גם כי בשנים האחרונות החלה רפורמה במשרד החינוך להקטנת העומס על התלמידים.

מלבד ברצבורג, מורה מהמרכז סיפר לפרוגי כי "הבחינה לא הייתה בסדר, זאת לא פיזיקה אפילו לא טכנולוגיה, אלא גרסה לא מוצלחת של שאלות אוריינות. החומר הנשאל היה חומר שולי אשר ברובו ירד מתוכנית הלימודים, בטח שלא תורגל בכיתות. התשובות שמשרד החינוך מצפים לקבל הן לא נכונות. הנתונים שקיבלו התלמידים היו עד השנה זניחים אבל היום השאלות כולן היו בנויות אליהן. שאלות שלמות הבנויות מפחות מאלפית החומר הנלמד לא בודקת באמת את רמת הידע בפיזיקה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הבחינה הכילה את תכני הלימוד אשר נלמדו לאורך השנים והיו חלק ממערך ההשתלמויות של המורים. אשר לטענה בדבר קושי הבחינה, יצויין, כי אם במסגרת בדיקת הבחינות יימצא שהיה קושי מסויים, הרי שהמשרד יידע לתתן את המענים הנדרשים, כדי שהתלמידים לא ייפגעו כתוצאה מכך".

תגובות