לעזוב את הארץ? פעילות בעקבות מחאת ברלין בתיכון בחולון. צילום: חן אביב

לעזוב את הארץ? פעילות בעקבות מחאת ברלין בתיכון בחולון

מחאת ברלין שהייתה לפני מספר שבועות, הציתה את שאלת יוקר המחייה ואת הרצון של צעירים רבים לעזוב את הארץ ולעבור לגור בארץ אחרת. תלמידים בתיכון בחולון החליטו לקחת את המחאה צעד קדימה, ולדון עליה בשבוע מיוחד

בבית הספר התיכון "גימנסיה אפריים קציר" בחולון התקיימה בשבוע האחרון פעילות שעוסקת במחאת ברלין. על הפעילות חשבו חברי תל"ת (תלמידים למען תלמידים) ולאחר לא מעט חשיבה החליטו להוציא אותה לפועל ולקיים יום מיוחד בבית הספר שבו הושמעו שירים בגרמנית, בית הספר קושט בסמלי ברלין ובתמונות של מילקי, שסטטוס שהשווה בין מחירו בברלין למחירו בארץ עורר את הסערה. כמובן שבשביל להמחיש את העניין, חולקו לתלמידים מעדני מילקי.  

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

© חן אביב

בתור הקדמה לפעילות במהלך כל השבוע עברו חברי תל"ת בכיתות והעבירו שיעורי חינוך בנושא. במהלך השיעורים הם דיברו עם תלמידי בית הספר על מחאת ברלין, הסבירו להם את משמעות המחאה ומצאו יחד איתם פתרונות שיכולים למנוע את הירידה מהארץ. בנוסף, הם ניסו לגרום לתלמידים להבין שאין לנו ארץ אחרת. 

שניים מחברי התל"ת עדי משלניק ועמית בן צור סיפרו לנו כי "הרעיון נולד מזה שהיינו צריכים לחשוב על יום בום. יום בום זה בעצם סוג של יום הפתעה שהתלמידים לא מודעים אליו, הוא אמור להפתיע אותם באותו יום, הוא מביא איתו בדרך כלל סוג של רעיון חברתי או ערך מסוים. כשישבנו כולם ביחד אז עלה לנו רעיון המילקי ופשוט עפנו על זה! ישר התחלנו לחשוב על כל הקישוטים ועל איך נעשה את זה. זה נושא שגרם למהומה גדולה בארץ בגלל הפרש המחירים הגדול לא רק במילקי אלא בהרבה מוצרים, ולכן זה נראה לנו חשוב."

עדי משלניק
עדי משלניק © חן אביב 

הם הוסיפו: "מה שרצינו להעביר לתלמידים זה ערכים של ציונות ושצריך להישאר בארץ בכל מחיר גם אם קשה וגם אם לא תמיד בטוח כאן. זאת הארץ שלנו. רצינו לתת להם את התחושה של להיות בארץ אחרת עם מוזיקה לא מוכרת, אווירה אחרת, שפה אחרת, וסמלים לא ידועים וכך לחזק אצלם את האהבה לארץ. התלמידים שיתפו פעולה בצורה מדהימה, הם זרמו והיה כיף. בתור הקדמה ליום הבום העברנו שיעורים בכיתות בשביל שלא יחשבו שנחתנו עליהם משום מקום עם גרמניה. השיעור הזה נתן להם רקע בלי שגילינו להם על יום הבום וגם נתן לתלמידים להתעסק עם הקונפליקט של האם צריך להישאר בארץ או לא, דרך משחקונים, דיונים וקטעי מקור. בעצם רצינו לשמוע את הדעה שלהם ואת הצד שלהם לגבי העניין."

>>רוצים עוד סיפורים מעניינים? בואו לעמוד הפייסבוק שלנו <<

© עמית בן צור
© עמית בן צור

תלמידה בכיתה י' שהשתתפה בפעילות סיפרה לפרוגי: "הפעילות לימדה אותי הרבה, על כמה חשוב להישאר בארץ ולא לעזוב בגלל המחירים הגבוהים ושצריך להשאר מאוחדים בארץ. אתמול כשקישטו את בית הספר בדגלי ברלין והשמיעו שירים בגרמנית הרגשתי זרה, ולא שייכת למקום שאני נמצאת בו למרות שאני עדיין בארץ שלי. זה גרם לי להרגיש את התחושה שהייתי מרגישה אילו הייתי גרה בברלין או בכל מדינה אחרת." 

© חן אביב
 

 

תגובות