שביתה? קבלו את הדרכים הכי מוזרות להביע מחאה!. צילום: guphy

שביתה? קבלו את הדרכים הכי מוזרות להביע מחאה!

שביתת תלמידים בישראל? הצחקתם אותנו! בעקבות שביתת התלמידים שהייתה השבוע, בחרנו להביא לכם כמה סיפורים של הפגנות מוזרות. מסתבר שאנשים מוכנים ללכת רחוק כדי בשביל המטרה שלהם

עדיף לאבד בגד בחיים, מאשר את החיים ברגע

ב-2010 בלונדון מאות רוכבי אופניים הגיעו למסקנה, בטיחות בדרכים מעל הכל! אז בהפגנה יוצאת דופן הם החליטו להעלות את המודעות לכך. במטרה לגרום לנהגים לשים לב לזכויות המדוושים הם החליטו על רכיבה המונית בדרך שללא ספק תעניק להם את תשומת הלב שהם ביקשו, באמצעות רכיבה בעירום.

 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

תנו לחיות לחיות? כנראה שבקנדה חשבו קצת אחרת

אנחנו רגילים לשמוע בעיקר קריאות של "בשר זה רצח", ולכן המחאה הזאת הפתיעה אותנו.  למישל ז'אן (לשעבר המושלת הכללית של קנדה), היה חשוב להביע הזדהות עם ציידי כלבי הים לאחר שהאיחוד האירופאי קרא לציד זה "מיסודו לא אנושי". כאות מחאה נגד דברי האיחוד האירופאי, מול אזרחים רבים בפומבי, פשטה ז'אן עור מחיית כלב ים שנשחטה, חתכה את הלב וכפי שהוא, אכלה ממנו.

זהירות. זה מצמרר.
 

ולנטיין דיי? לא בבית ספרנו

יש כאלו שיראו את יום האהבה בתור היום הטוב ביותר בשנה והזדמנות מעולה לצאת לערב מהנה עם בן או בת הזוג, אחרים יכולים לראות אותו כיום הנורא בשנה אשר מפקיר את הרווקים הבודדים. בניו דלהי שבהודו גברים מדת ההינדו לא סמפתו את היום הזה במיוחד, וכמחאה החלו לפעול נגדו ונגד החוגגים בו. המתנגדים ליום הרומנטי בשנה חסמו כבישים, שרפו כרטיסי ברכה, שרו "הלאה אהבה", ואף הקיצוניים שבניהם הרביצו לזוגות שהפגינו אהבה ביום זה. מנהיג המחאה אמר שמטרתם להגן על הערכים המסורתיים של הודו ועל הצניעות ולהילחם בתרבות המערבית. אם תשאלו אותנו, מישהו כאן זקוק נואשות לחברה.

 

אין פרטיות? נוריד מכנסיים

בעוד בלונדון החליטו להיות עירומים כביום היולדם, בקנדה החליטו ללכת על דרך קצת יותר צנועה ולהוריד מכנסיים בלבד. כ-300 קנדים הורידו את מכנסיהם במחאה על הצבת בלון לוויין עם מצלמת מעקב משוכללת באגם יורון שבקנדה שתפקידו לעקוב אחרי ספינות. אגן יורון נמצא בגבול קנדה - ארה"ב ומטרת המחאה הייתה להראות לתושבי ארה"ב, דרך המצלמה שבבלון, שהם לא אוהבים שמסתכלים עליהם. המשתתפים במחאה התארגנו על ספינה, ספרו לאחור מ-10 וחשפו את עכוזיהם ביחד בתום הספירה. 

 

רציתם חלב במחיר זול יותר? אז הבאנו בחינם

באוקטובר 2009 בבלגיה הפגינו מעל ל-2500 רפתנים נגד ירידת מחירי החלב. רק שבמקום השלטים הנפוצים שתופסים את תשומת הלב בכל הפגנה הם החליטו לפעול בדרך קצת שונה. אחרי הכל אם מפגינים על החלב, למה שלא נפגין באמצעותו? הם הביאו איתם להפגנה פרה והתיזו על השוטרים חלב הישר מן העטינים שלה כפי שדווח אז ב-dailymail. הפרה המפוחדת השתחררה במהלך ההפגנה והחלה לרדוף אחרי אחד מעובדי המשרדים שליד. לנו רק נותר לקוות שהחלב היה טעים לפחות.

למה באלימות? אפשר גם להפגין באלגנטיות

כששומעים את המילה "הפגנה" התמונות הראשוניות שעולות בראש בדרך כלל כוללות אנשים רבים מתלהמים, קופצים וצועקים את דעתם. ב-2007 בדרום קוריאה כחמשת אלפים אנשים הגיעו למסקנה שהדרך הזאת ברברית מדי לטעמם. לכן הם מחו נגד הממשלה על מסקנתה של הסכם סחר חופשי עם ארצות הברית, רק שאת המחאה הם עשו תוך ישיבה "מזרחית" ברגליים משולבות. לא יודעים מה איתכם, אנחנו כבר מדמיינים את המחאה הבאה בישראל בישיבה מזרחית תוך ניגוני מוצרט ברקע

כרישה אנושית

ולסיום - סיפור כואב במיוחד. אליס ניוסטד מאנגליה רצתה למחות נגד הכחדת כרישים ותפיסתם לצורך דיג ומסחר. רק שהיא החליטה ללכת על זה עד הסוף, ובהתאם לכך לנסות לתפוס כמה שיותר תשומת לב. היא צבעה את עצמה בצבע כסף וניסתה להידמות כמה שיותר לכריש, לאחר מכן דקרה את עורה בקרסי דיג גדולים ונתלתה בתוך חלון ראווה במשך חמש עשרה דקות ברציפות, תוך כדי שהיא סובלת מכאבים איומים. מה שבטוח, את התשומת לב היא קיבלה.

 
תגובות