לתפארת מדינת ישראל: ראיון עם אור אסולין שהדליקה משואה. צילום: צילום פרטי

לתפארת מדינת ישראל: ראיון עם אור אסולין שהדליקה משואה

אחת מ- 14 מדליקי המשואות השנה היא אור אסולין, תלמידה בת 17 מעכו, שנבחרה לייצג את הנוער ברחבי הארץ: ״אני מאחלת לכל אחד להגשים את ההזדמנויות שלו. זה משהו נדיר מבחינתי״

כמדי שנה, בטקס ערב יום העצמאות המרכזי שבהר הרצל, הדליקו 14 אנשים מכל רחבי המגוון הרב גוני של אזרחי המדינה הקטנה שלנו. בין אותם המדליקים נמצאת גם אור אסולין, רק בת 17 מעכו. שוחחנו איתה בעקבות המעמד המרגש.

״אני בעצם שותפה לשני פרויקטים אחרי בית ספר", היא מספרת על  עצמה, "אני תלמידה בתוכנית עתידים - שהיא בעצם פרויקט שבמסגרתו משולבים בני נוער מהפריפריה במוסדות להשכלה גבוהה. אני לומדת במכללת ״אורט בראודה״ שבעפולה, הנדסה ביו רפואית כבר מהגיל הצעיר הזה, ועושה עבודת חקר מקיפה על המוח. במקביל אני גם משתתפת ב״יוניסטרים״, עמותה חברתית שמכשירה בני נוער מהפריפריה למנהיגות עסקית. המסגרת האישית שלי בפרויקט היא הקמה של חברה יחד עם עוד 13 בני נוער, שאותה אנו מנהלים, ואני מכהנת בתפקיד המנכ״לית". 

 עוד בנושא יום העצמאות בפרוגי:

© צילום פרטי

איך הייתה ההרגשה הכללית שלך לקראת יום העצמאות לקראת הטקס? מה את חושבת?

"אני מאוד מתרגשת, אני רואה בזה הזדמנות חד פעמית, הכבוד הוא כולו שלי. הימים האחרונים והתקופה האחרונה בכלל עמוסה למדי. יש חזרות על הטקסט וההגייה, אפילו על ההדלקה עצמה. במהלך ההתארגנות יצא לי לפגוש המון אנשים מכובדים וחשובים. ככל שמתקרבים ליום העשייה והתרגשות עצמה יותר גדולה"

את מרגישה שאת מצייגת באופן כללי את בני הנוער ושהבחירה בך נכונה? את גאה בהשתייכות הזאת?

״כן, גאה לחלוטין.״ אסולין אומרת בבירור. ״אני מאמינה שזה נורא יפה לראות נוער שעושה מעבר למה שצריך. אני מייצגת את כל הנוער בגילי שלא מפחד לחלום, ואני שמחה וגאה על כך".

״אני רוצה להעביר מסר -  לא לפחד מעבודה קשה, להעמיק במה שאוהבים, בני נוער בפרט, כמה שיותר. אפשר להגיע לדברים מדהימים למרות שהגיל צעיר והכל נראה כרגע רחוק. אני מאחלת לכל אחד להגשים את ההזדמנויות שלו. זה משהו נדיר מבחינתי.

© צילום פרטי

שאלה קצת קיטשית, בכל זאת יום העצמאות: מה ישראלי בעינייך?

״מה ישראלי בעיניי?״ היא צוחקת. ״דווקא את זה לא שאלו אותי. ישראלי בעיניי זה ה״על האש״ המסורתי קודם כל. גם יום העצמאות עצמו, כל הטקס וההוויה של היום המדהים הזה, שבמהלכו רואים כל כך הרבה עשייה משותפת שלנו, ואיך קידמנו את המדינה שלנו בכל כך הרבה מובנים ומישורים."

ולסיום, מה היית מאחלת לבני הנוער לעתיד?

"בראש ובראשונה, הרבה הצלחה, בכל תחום. לא לפחד מאתגרים, להמשיך תמיד קדימה, ולקחת את הדברים רחוק ככל האפשר. אני מקווה שנשמע על הרבה דברים גדולים בהמשך בארץ, ושנמשיך וניצור עוד כמה דברים כחול לבן."

תגובות