לא רק לישון: מה עוד אפשר לעשות בחופשה?. צילום: אקסטרים באוויר אסף סולומון

לא רק לישון: מה עוד אפשר לעשות בחופשה?

אתם יושבים בבית, יודעים שהחופש מתקרב עוד פעם, והולך להיות לכם משעמם טילים. אז הנה כמה דברים שחשבנו שאתם יכולים לעשות במהלך החופשה שאנחנו לא רוצים שתיגמר לעולם. תודו לנו אחר כך

תחרות פיסול משפחתית

מה? השנה, הנושא הנבחר סיפורי ילדים על טבע והיסטוריה. יהיו שם כשרונות צעירים וותיקים שיבנו פסלים מרהיבים ובנוסף יהיו הדרכות חוף, פעילות נופש פעיל, סדנאות עפיפונים ומוסיקה. הכרזת הזוכים וחלוקת פרסים בשעה 14:00. חוף הרחצה מוסדר ושירותי ההצלה מוכנים לרוחצים. ההגעה לחוף מונגשת למוגבלי הליכה.

איפה? גן לאומי נחל אלכסנדר חוף בית ינאי, גן לאומי חוף פלמחים

מתי? בגן לאומי נחל אלכסנדר חוף בית ינאי ביום שבת 3.10 בשעות 10:00–14:00, בגן לאומי חוף פלמחים ביום שני 5.10 בשעות 10:00-14:00

כמה עולה? ללא תשלום נוסף על דמי החנייה באתר.

כדאי לדעת: חוף הרחצה בית ינאי מוסדר ושירותי ההצלה מוכנים לרוחצים. ההגעה לחוף מונגשת למוגבלי הליכה.

© רשות הטבע והגנים

אופנה, אומנות ומוזיקה

מה? ברחוב סוקולוב הראשי של רמת השרון תוצג תערוכה מדליקה וייחודית של נעליים, תיקים וחולצות טי של מותגי האופנה VANS ו- EASTPAK שיעוצבו במקום על ידי בני נוער, תלמידי חטיבות הביניים ותיכונים תושבי העיר . הצעירים יעצבו מחדש את הפריטים בהשראת שפת הרשתות החברתיות.

מתי? יום שישי, 2.10, בין השעות 11:00-18:00

כמה עולה? חינם

זירת קרח אמיתית

מה? בקניון עזריאלי רמלה יוקם מתחם "אייס פארק": מתחם מיובא מחו"ל (ממש כמו בסנטרל פארק שבניו יורק) המאפשר חוויה יוצאת דופן של החלקה על קרח סינטטי במחיר סמלי של 10 ₪ לבן אדם.

מתי? 29.9-2.10. 

כמה עולה? 10 שקלים לאדם.

כדאי לדעת: המתחם פתוח בימי ג'-ה' בין 11:00-20:00, וביום ו' ה- 2.10 בין 10:00-14:00.

© לגו יוצרים אירועים

פסטיבל כדורים פורחים

מה? פסטיבל כדורים פורחים בינלאומי "מהגלבוע אל הנגב מגבוה". הפסטיבל כולל שני אירועים: אד בגלבוע ואחד בצפון הנגב. לפסטיבל מגיעים טייסי כדורים פורחים מרחבי העולם ויחד עם טייסים מקומיים הם ימריאו למטס כדורים פורחים. עם החשיכה יתקיים מופע NIGHT GLOW מיוחד. אם תצליחו לקום בבוקר, תוכלו לראות איך מנפחים את הכדורים הענקיים ואיך מפריחים אותם לאוויר. בנוסף יתקיימו עוד אירועים מיוחדים ומופעים. 

מחיר: לאדם מעל גיל 3: 139 ₪. חבילה משפחתית 399 ₪. (4 כרטיסים: זוג+ שני ילדים). ילד עד גיל 3 ללא תשלום.

הכרטיס כולל לינת שטח בפארק, צפייה במופעים ובמטס וכל הפעילויות של היומיים. (לא כולל טיסה בכדור פורח!)

מתי? חוה"מ סוכות: 29-30.9 בגלבוע וב1-2.10 בצפון הנגב

כמה עולה?  לאדם מעל גיל 3: 139 ₪. חבילה משפחתית 399 ₪ (4 כרטיסים: זוג+ שני ילדים). ילד עד גיל 3 ללא תשלום.

כדאי לדעת: הכרטיס כולל לינת שטח בפארק, צפייה במופעים ובמטס וכל הפעילויות של היומיים (לא כולל טיסה בכדור פורח!). לפרטים נוספים: http://www.gobalon.co.il/

© אקסטרים באוויר אסף סולומון

פסטיבל "רואים את הקולות" ותערוכת רכבות

מה? בפסטיבל יוכלו המשתתפים ליהנות ממגוון פעילויות, וסדנאות אומנות ויצירה בהשראת התנ"ך: משחק חפש את המטמון, מופע מוסיקלי, עמדות צילום עם תחפושות של דמויות תנכ"יות, סדנאות יצירה בחמר, סדנאות אוריגמי, סדנאות ציור ואיור, וסדנאות עם כלי נגינה מתקופת התנ"ך. אירוע השיא של הפסטיבל יהיה מעמד "הקהל עם הקהל": מתנדבים מהקהל, אמנים ומנהיגים יקריאו קטעים מהמקרא בליווי ביטויים אומנותיים (קוליים וחזותיים) מותאמים ברקע. אירוע נוסף במתחם הוא תערוכת "עולם הרכבות" של אספן הרכבות הגדול בישראל - שמעון פוטרמן. התערוכה מציגה דגמים מיניאטוריים של רכבות חשמליות הנעות על הפסים, עם רמזורים, מנהרות וגשרים המשקפים מציאות אמיתית של הנופים באירופה. התערוכה אגב, מתקיימת בקרון אמיתי במתחם התחנה הראשונה בירושלים. ואם החלום שלכם הוא להיות חלק ממקימים של תערוכה - התערוכה מוצגת לקהל הרחב כ"תערוכה בבנייה״ ובכך מתאפשר למבקרים להיות שותפים לתהליך הקמת המוזיאון.

מתי? חול המועד סוכות, ימים שלישי-חמישי 29.9-1.10, בשעות 16:00-19:00

איפה? במתחם התחנה הראשונה בירושלים

כמה עולה? כניסה חופשית

© שני הלוי

מפעלים מבפנים 

מה? חשבתם פעם לראות הופעה בתוך מפעל? בקרית גת, החליטו להפוך את פארק התעשייה לזירה קסומה: בפרויקט חדש שיחל בסוכות יהיו מופעים שונים יחד עם סיורים במפעלים נבחרים שיחשפו את המבקרים לתעשייה על גווניה השונים ולשיטות טכנולוגיות מתקדמות.

מתי? 1/10/2015, חוה"מ סוכות

כמה עולה? כניסה חופשית בהרשמה מראש או בעלות סמלית

© גיא סחף

 

תגובות