פגיעות מיניות ברשת: איך מזהים ומה צריך לעשות במקרה כזה?   . sutterstock

פגיעות מיניות ברשת: איך מזהים ומה צריך לעשות במקרה כזה?

האינטרנט כמו שאתם בוודאי כבר יודעים, הוא מקום שבו אפשר להתעדכן, לשחק, להחכים, לרכוש ידע, ללמוד באמצעותו על דברים שמעניינים אותנו ולגלות דברים חדשים, לדבר עם חברים ועוד המון דברים. יחד עם זאת, חשוב לזכור שיש גם דברים מסוכנים באינטרנט שמהם עלינו להיזהר ולכן עלינו לגלות אחריות רבה בעת השימוש בו

בשיתוף עם עו

פעמים רבות פגיעה מינית איננה דווקא כוללת הפעלת כוח כנגד הילד. למעשה היא לא חייבת להיות פגיעה פיזית אפילו. כמו למשל במקרים של פגיעה ברשת הוירטואלית. כדי לזהות אותה יש כמה סימנים שאפשר לשים לב אליהם. בראש ובראשונה אין תחליף לרגישות ולניסיון של הורים ואחרים הקרובים אל הילד. ולרוב כשילד נפגע תופיע סדרה של סימפטומים. חשוב לבחון אותם בהתייחס לגיל הילד, אופיו ודפוסי התנהגותו בעבר.

 לפעמים אפשר לראות שינויים משמעותיים בהרגלי שינה, בעיות בלימודים, הפרעות בהרגלי האכילה, שינויים בקשר עם אנשים, שינויי התנהגות ועוד. אבל צריך לזכור לשלפעמים יכול להיות שמדובר במצב רוח חולף ולאו דווקא  במצוקה אמיתית, לכן חשוב לא להיבהל ולבחון את הדברים היטב. 

 מה אפשר לעשות?

 חשוב לעודד את הילד לספר ולהתייחס לרגשותיו, אך לא ללחוץ ולא להכביד עליו בשאלות, להרגיע את הילד ולהקשיב לו בסבלנות ובשקט. התגובה הראשונה של ההורה משפיעה מאוד וחשוב שלא להקרין בהלה ופחד. כמו כן לא להאשים את הילד במה שקרה ובטח שלא  להטיל עליו את האחריות. תנו תחושה של אמון בדבריו ותחושה שאתם לצידו ותמכו בו לאורך כל התהליך. את החקירה המקצועית השאירו לאנשי המקצוע המתאימים.

סובלים מהתעללות? מכירים ילדים אחרים שסובלים? אל תשמרו את זה בבטן.

שלחו את הקוד שבתמונה למישהו שאתם סומכים עליו או לקו המצוקה של אל"י - האגודה להגנת הילד (להודעות טקסט בלבד) 054-2949596

או התקשרו: 
המועצה לשלום הילד - 02-6780606
אל"י - האגודה להגנת הילד – 6935*
מוקד משרד הרווחה למידע וסיוע - 118

 ואיך בכל זאת אפשר לגלוש בבטחה?

 
עו"ס מירה קרני היא מנהלת מחלקת נציב קבילות ילדים ונוער במועצה לשלום הילד
 

 

 
תגובות