הצד הטוב: הכירו את דניאל זסלבסקי מעמותת עלם. באדיבות עמותת עלם

הצד הטוב: הכירו את דניאל זסלבסקי מעמותת עלם

פינה חדשה: בכל שבוע נביא לכם כתבה המספרת על בן נוער המתנדב במקום כלשהו, והשבוע, הכירו את דניאל זסלבסקי מנתניה שמתנדב בעמותת עלם העוזרת לנוער בסיכון

 מי אני?

"אני דניאל זסלבסקי בן 16.5 מנתניה תלמיד תיכון "תל אביב" סניף נתניה".

איפה אתה מתנדב?

"אני מתנדב במרכז לנוער בסיכון "הפוך על הפוך" בנתניה של עמותת עלם, כבר למעלה מ-3 שנים, אחת לשבוע, ועובד שם מול בני נוער מגילאי 12-18".

© באדיבות עמותת עלם

איך שמעת על ההתנדבות הזו ולמה דווקא היא?

"על התנדבות זו שמעתי מהמתנדבים במקום עצמו, בזמן שהגעתי למרכז "בהפוך על הפוך" כנער. הגעתי למקום בתור נער בן 12 עם בעיות בבית הספר. קיבלתי מענה מהצוות שעבד שם באותה תקופה ולאט לאט התחלתי להתחבר למקום והרגשתי שזה הבית השני שלי. התחלתי להגיע כל יום בשעות הפעילות וגם מעבר ולעזור במקום במה שהיה אפשר. אחרי זמן קצר נפתחה קבוצה של "נוער מתנדב" לנערים שרוצים לעזור למתנדבים המבוגרים, וישר ידעתי שאציע את עצמי ואנסה להצטרף לצוות המתנדבים במקום".

מה אתה עושה במהלך ההתנדבות?

"כנער מתנדב אני עושה מגוון דברים: החל מדברים אלמנטריים כמו להכין קפה או תה לנערים במקום, ועד ארגון קבוצות לנערים בהן אנו דנים על נושאים שונים שמעסיקים את אותם צעירים כמו - יחסי מין, יחסים עם ההורים וכו'. לעיתים אני אף מקיים קבוצות דרמה ומשחק על מנת להמחיש את הנושאים הללו בצורה טובה יותר. כמו כן אני לוקח חלק בשמירה על כללי המקום מול בני הנוער, מלווה נערים חדשים המגיעים להפוך בפעמים הראשונות ודואג שהחוויה הראשונית שלהם במקום תהיה חוויה חיובית. בנוסף אני עובר הכשרות אחת לחודש כחלק מקבוצת הנוער מתנדב.

© באדיבות עמותת עלם

עם אילו תחושות אתה מגיע להתנדבות בכל פעם?

"כל יום שאני מגיע להתנדבות אני מרגיש תחושת סיפוק. זה משהו שממלא אותך, שנותן לך כוחות ומהווה סוג של תרפיה בשבילי. אני מרגיש טוב עם עצמי ומעבר לזה יש לי הזדמנות להחזיר בחזרה לחברה. ברגע שאתה שומע את ה'תודה' והידיעה שעזרת, ולו בקצת, למישהו אחר, זו הרגשה שאין דומה לה".

איך אתה מצליח לשלב בין לימודים להתנדבות?

"לא קשה לשלב לימודים והתנדבות. הלימודים הם בבוקר וההתנדבות מתחילה רק בשעות הצהריים ונמשכת עד הערב וזה גם לא בכל יום. כך, גם אם יש עבודות או שיעורים שקשורים ללימודים, מספיקים לעשות אותם בבית ואם לא אז לומדים קצת במרכז הנוער עצמו. במקרי הצורך המתנדבים והעובדים במקום מסייעים גם לנו, בכל מקצוע, ממקצועות בסיסיים כמו מתמטיקה פיזיקה אנגלית וכו' ועד מקצועות יותר רציניים כמו מנהל עסקים, חשבונאות וכ"ו".

עמותת עלם מקיימת בימים אלו מבצע התרמה שנתי. לתרומת 18 ₪ חייגו 2886* או הכנסו לאתר עלם www.elem.org.il

 

 

 

תגיות
תגובות