מפלז'ר לביזנס: הכירו את גלי קלש והספר שלה. צילום פרטי

מפלז'ר לביזנס: הכירו את גלי קלש והספר שלה

נכון שתמיד חלמתם לעשות את מה שאתם הכי אוהבים בתור עבודה? הנערים והנערות שנציג לכם בסדרת הכתבות החדשה "מפלז'ר לביזנס", לגמרי מגשימים את החלום. והפעם - הסופרת הצעירה, גלי קלש: "עשיתי את זה. ובגדול"

אז מה תעשה כשתהיה גדול?", זוהי שאלה שכולנו נשאלים עליה במהלך חיינו, במיוחד במהלך גיל ההתבגרות. אולי חלקנו יודעים מה להשיב, וחלקנו לא. בשבועות הקרובים נציג בפניכם בני נוער שכבר ממזמן יודעים מה יעשו "כשיהיו גדולים", ועל אף גילם כבר עובדים בתחום.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הכירו את:

שם: גלי קלש

גיל: 16 וחצי

מאיפה בארץ: עמק חפר

עיסוקך: כותבת וסופרת, הוציאה את הספר הראשון שלה:"תמימות אבודה".

© צילום פרטי

באיזה גיל התחלת לעסוק בכתיבה, ולמה?

"כשהייתי יותר צעירה שנאתי ספרים. התחלתי בכלל לקרוא סיפורים בפייסבוק על וואן דירקשיין, ג'סטין ביבר וכדומה, ומקריאה כזו נהניתי. התגלגל לידי רומן שאהבתי מאד. בעקבות אלו התחלתי לכתוב, בדיוק באותה קבוצה בה קראתי בעצמי, סיפור על נערה שחוותה את החיים שלי, והוספתי כמובן, איך לא, את ג'סטין ביבר. הסיפור שלי קיבל הכי הרבה לייקים, ועד מהרה היו לי כבר כמה מאות קוראות קבועות, שחיכו לחומרים חדשים, ואמרו לי תוציאי ספר. התחלתי לקרוא ספרים בז'אנר האירוטי-רומנטי, (לדוגמא "50 גוונים של אפור") קיבלתי השראה, התפתח משם, והנה אנחנו היום, כאשר כתבתי ספר משלי".

כיצד רכשת ניסיון בתחום?

"לא היה לי ניסיון קודם, אבל כשהייתי בתהליכי הכתיבה של הספר שלי, יצרתי קשר עם המון סופרות כדי להבין יותר, השתוקקתי לדעת. הבנתי שאני חייבת לחשוב על משהו מעניין, סוחף, מטלטל, שהוא לאו דווקא החיים שלי. גם הבנתי שבתחום הזה יש הרבה 'לא' אבל הבנתי, שמתישהו, יגיע גם ה'כן', והוא הגיע".

מתי הבנת שאת יכולה בעצם להפוך מכותבת באתר, לסופרת עם ספר שלך? גם מבחינה כלכלית?

"שנה וחצי אחרי שסיימתי לכתוב את הספר שלי, יצרתי קשר עם הוצאה מסוימת, והם הסכימו לקרוא את מה שכתבתי. אני חוויתי מחסום ולא יכולתי לשלוח. המשכתי לערוך אותו, ואז הוצאה אחרת פרסמה תחרות, שבה כל מי שרוצה יכול לשלוח סיפור בז'אנר הארוטי רומנטי, והמנצח יוכל להוציא את סיפורו לאור אבל רק בצורה דיגיטלית. שלחתי, אבל בהתחלה מאד פקפקתי בעצמי, למה שמבין מיליון אנשים ששלחו, יתעניינו במה שכתבה נערה בת 16 והספר שלה יזכה? אבל המשכתי לקוות, ואכן זכיתי.  זמן קצר לאחר מכן נכחתי בכנס הרומנטיקה הראשון בספרות, בז'אנר הזה, ביחד עם עוד סופרות רבות. הספר שלי היה אמור להיות רק בגרסה דיגיטלית מכיוון שהוא סיפור קצר. ופתאום בזכות זה שהספר הצליח מאד, והיה ביקוש רב, ההוצאה שלי הפתיעה אותי ובמיוחד לכנס הוציאה מהדורה מודפסת, שנמכר גם אז בכנס וגם דרך האתר שלהם. לראות ספר שלי מודפס, ושאנשים מעוניינים לרכוש אותו, זה היה הרגע בו הבנתי שאני באמת יכולה להצליח".

© צילום: איריס מסיקה

איך מגיעים בגיל כל כך צעיר לכתוב בז'אנר כזה?

"מגיל צעיר אומרים עליי שאני מאד בוגרת לגילי. ואני חושבת שעברתי המון דברים בחיי שתורמים לבגרות שלי. הסיפורים בזמנו שקראתי על ג'סטין היו מלאים ברומנטיקה, וזה מה שמשך אותי. בהמשך התגלגלו לידי גם ספרים שהיו עם מעט אירוטיקה, ובהם הכי התאהבתי. אמא שלי ואני מאד פתוחות ולא הייתה לי בעיה לשאול אותה ולדבר איתה על זה, לכן גם מאד התעניינתי. בספר שלי לא הכנסתי דווקא תכנים שקשורים ליחסי מין וכדומה, ידעתי שזה יעשה רעש הרבה יותר גדול, אבל זו אומנות, וזה פשוט הרגיש לי לא נכון. בספר הבא שלי אני בטוחה שיהיו תכנים כאלה. אני לא כותבת במיוחד על יחסי מין 'לכיף שלי'. אני מוסיפה את זה מכיוון שזה מקדם את הספר, את הדמויות, ואני מאמינה שז'אנר כזה מושך המון אנשים".

שתפי אותנו ברגע "שיא" בקריירה שלך

"לראות את הספר שלי נמכר, הן מודפס והן דרך האתר. לראות מול העיניים את הספר הזה, שהוא פשוט שלי, זה השיא בעיניי".

לסיכום, מה זו כתיבה בשבילך?

"להרגיש את הספר שלי, את הדברים שלי כתובים על הדף, זו הוכחה בשבילי שאני יכולה, זו תזכורת לעצמי לא לפקפק בעצמי. כי אני יכולה להגיד לעצמי עכשיו, גלי, עשית את זה, ובגדול".

מעוניינים לקרוא?

ניתן לרכוש את הספר של גלי, "תמימות אבודה", בדיגיטל או בצורה מודפסת.

 לכל הכתבות בסדרה מפלז'ר לביזנס - לחצו כאן

 

 

תגובות