איך נראה הטיול של אחרי הצבא עבור צלם? . החופים בתאילנד. צילום: דור קדמי

איך נראה הטיול של אחרי הצבא עבור צלם?

עשרות אלפי צעירים ישראליים יוצאים לטיול ארוך בחוץ לארץ אחרי השחרור מצה"ל. פגשנו אחד מהם שהחליט לעשות את זה עם החברה הכי טובה שלו: המצלמה. בואו לראות מה יצא מהזיווג המושלם. "החלום הוא להציג אותן בתערוכה גדולה שאנשים יוכלו להגיע ולראות את התוצרים" סיפר דור קדמי

עבור רבים מהצעירים בישראל, סיום השירות הצבאי הוא האות לכך שהגיע הזמן לחסוך קצת כסף בעבודה מזדמנת ולצאת לטיול המיוחל מעבר לים עם תרמיל גדול על הגב וכמה ג'ובות של הכסף המקומי במדינות היעד בכיסים.

בין עשרות אלפי הצעירים הישראליים שיצאו ושבו מהטיול בשנה האחרונה, היה גם דור קדמי בן ה-22, ממודיעין שהחליט לצאת לטיול יחד עם חבר טוב וגם עם בת זוגו מאז גיל 15 - מצלמת הסטילס שלו.

קדמי הוא צלם מחונן שמצלם מאז חטיבת הביניים. עד היום הספיק לצלם קמפיינים של להקות, אירועים יוקרתיים, אירועי תדמית, פרסומות, דוגמנים ודוגמניות, וכמובן ברזומה שלו גם נופים. בין לבין גם הקים את אתר האינטרנט המצליח למתכונים ברשת "אוכל פלוס".

לחצו כאן לצפייה בתמונות שצילם קדמי בטיול

ההכנות של קדמי לטיול המיוחל ביבשת אסיה, כללו לא רק רכישת ביגוד תרמי וכלי עזר למטייל, אלא גם תוספות רבות לציוד הצילום שלו, כדי שלא יתקל בתקלות בשטח: "ציידתי את עצמי בעדשות חדשות, מצלמה חדשה, כמות נכבדת של כרטיסי זיכרון, סוללות נוספות ופלאשים מסוגים שונים. הכל עלה לי יותר מעשרים אלף שקל", הוא מספר על ההיערכות לטיול: "חוץ מהמצלמה גם קניתי מחשב נייד קטן שאוכל לפרוק עליו את כל התמונות וכונן חיצוני עליו גיביתי את כל התמונות ושמרתי אותו במשך כל הטיול בתוך התחתונים, שחס וחלילה לא ייעלם". את הכסף הוא חסך בעבודה מזדמנת בחנות אלקטרוניקה.

על ההחלטה לטוס להודו הוא מספר: "התלבטתי הרבה זמן אם לטוס להודו או לדרום אמריקה. ואחרי שראיתי תכנית של עדי אשכנזי בהודו, נפל לי האסימון שזה המקום שמחכה לי. לפני הטיסה צפיתי בעשרות אלפי תמונות של מטיילים שביקרו בהודו והעלו את הצילומים ל'פליקר' (רשת חברתית של תמונות). מה שהכי משך אותי היה המרקם של האנשים: הסבתות, חיות המחמד, הכפרים הנידחים, המנהגים המיוחדים". 

במהלך הטיול הספיק קדמי לצלם 12 אלף תמונות, מתוכן בחר 1200 תמונות אותן ערך במחשב. לפני מספר שבועות חזר קדמי לארץ, ולאחר סידור התמונות הוא שוקל להציג אותן בתערוכה: "החלום הוא להציג אותן בתערוכה גדולה שאנשים יוכלו להגיע ולראות את התוצרים. לתערוכה אקרא 'פנים מהמזרח' בה אני אציג בעיקר את האנשים, ולאו דווקא את הנופים".

בינתיים ניתן לראות את התמונות בעמוד הפליקר של קדמי. מבחינת תחום הצילום, הוא מתכנן להמשיך ללימודי תקשורת צילומית במכללת הדסה, ולעסוק בתחום הצילום "כל החיים" לדבריו. כששאלנו אותו להיכן הוא מתכנן לנסוע בפעם הבאה, הוא ענה: "כמובן שהודו. אני צריך עוד כמה שנים כדי להספיק לצלם הכל". 

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי

תגובות