רוני דלומי: "לא רואה הבדל בין הנוער של היום לנוער של אז". צילום פרטי

רוני דלומי: "לא רואה הבדל בין הנוער של היום לנוער של אז"

אתמול התקיימה ועידת החינוך לשנת 2017 של ידיעות אחרונות ו-ynet. בין הפאנלים, הוועידות והנאומים, פגשנו את גיא לרר, רוני דלומי, דניאל גד ובני נוער מוכשרים במיוחד

אתמול (ג'), התקיימה ועידת החינוך לשנת 2017 של ידיעות אחרונות ו-ynet. הוועידה כללה הרצאות, פאנלים ודיונים של אנשי מפתח בארץ ולצידם בני נוער. השיא של הערב היה השלב של נאומי" טד-איקס" של נערים מוכשרים במיוחד.  

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בוקר הוועידה נפתח עם פאנל שכלל בין היתר את שר החינוך, נפתלי בנט. עוד לא עברו עשר דקות, וכבר נתקף השר על ידי קהל זועם שהכיל בעיקרו את מורות תכנית היל"ה ומוריו. לבסוף, הוחלט לתת להם כמה רגעים מהלוח הזמנים העמוס לטובת כמה משפטים מנוסחים היטב שעיקרם דרישת ייטוב באמצעים ובמשאבים ובעיקר העלאת שכר העבודה.

מיד לאחר מכן, הגיע הפאנל המרכזי ובעל החשיבות הרבה ל"משלוש הקדוש": הילד, ההורה והמורה. שם הפאנל הוא "לוח, גיר ואייפון: תפקידם של הרשתות החברתיות וגופי תוכן מסחריים בחינוך ילדינו" ובו השתתפו כמה אנשי מפתח ואושיות בולטות בתקשורת הישראלית, בניהם: גיא לרר, מגיש "הצינור" בערוץ 10 והילי חורב-קסוטו, מנהלת ערוץ הילדים וערוץ לוגי.  

לרר
לרר © מוטי קמחי

במסגרת הפאנל טען לרר כי לדעתו יש לשנות את כל מערכת החינוך: "כל הזמן מדברים על איך להטמיע כלים טכנולוגיים לתוך החינוך כפי שהוא קיים היום, ואני חושב שצריך לשנות אותו לגמרי, באופן שמתאים את כל מערכת החינוך לעידן של היום. חשוב שיחשבו על איך מלימודים על מתמטיקה מתפתחים ללימודי אלגוריתמים ועל תכנות, ועל רשתות חברתיות ועל דברים שבאמת חשובים לכל בן אדם שיוצא לעולם הגדול ופחות משוואות ונוסחות שאני לא זוכר מהן כלום". בנוסף, הוא גם דאג גם לשבח את בני הנוער: "בני הנוער של היום מעולים. יותר חכמים מהדור שלנו, יותר מתקדמים, קל להם להשיג את המידע. הם יגיעו להישגים הרבה יותר גדולים מאיתנו. אני מזהה אצלם בזמן האחרון ערכיות ומוסריות. אני חושב שתתרחש מהפכה מינית ותושלם המהפכה - נשים יהיו לפחות חזקות כמו גברים, אם לא יותר וזה גם יהיה מוטיב משפיע".

בהפסקות הקצרצרות שניתנו, תפסנו לשיחה של ממש את דניאל גד, שאמנם לא השתתף בפאנלים אך ללא ספק השאיר אותנו עם תובנות לגבי חינוך "עכשווי": "אני חושב שהעתיד של הנוער מאוד מושפע מהחינוך שהם מקבלים, בסופו של דבר לימודים זה להרחיב את ארגז הכלים שלך ואת הידע לומדים לא רק בבית ספר"

דניאל גד וכתב פרוגי
דניאל גד וכתב פרוגי © צילום פרטי

לאחר הפסקה קצרה התכנסו שוב לאולם להרצאה "לא רק מפקד, מחנך" של תת אלוף אבנר פז צוק ויוסי יהושוע, מיד אחריהם עלו נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין וארבע נערים ונערות - חרדי, חילונית, נערה ערבייה ונער דתי לאומי, שהתכנסו לשיעור אזרחות עם הנשיא. אחריהם עלו לבמה לפאנל מיוחד שי פירון, גדעון סער, פרופסור יולי תמיר ולימור לבנת כשהמכנה המשותף בין כולם הוא תיק החינוך שעסקו בו בעבר, השרים דיברו על החינוך וענו על שאלות בנושא תפקודם במערכת ועל מצבה של מערכת החינוך כיום.

לאחר מספר פאנלים התחיל הכייף האמיתי – נאומי טד מפי בני נוער מוכשרים ונחושים אך לפני שהתחילה כל ההתרגשות,תפסנו את רוני דלומי לשיחה: "אני לא רואה הבדל בין הנוער של היום לנוער של אז. שלביי ההתפתחות כבני אדם הם אותם שלבי התפתחות. גם אם לגיל ההתבגרות יש תפאורה אחרת כמו מסכים וגירויים חיצונים, בסופו של דבר האישות עוברת את אותו מהלך בכל דור - של להתעצב ולהסתכל החוצה ואיך שהדברים משתנים מבפנים. ברור שיש דברים שהם שונים אבל אני חושבת שהגרעין מאוד דומה".

אחראים על החלק האומנותי של הוועידה
אחראים על החלק האומנותי של הוועידה © צילום פרטי

דיברנו עם תהל שטובר, בת ה-17 מירושלים שנאמה ב"טד": "לא חשבתי שאתרגש, אבל ככל שהזמן מתקרב אני שמחה יותר, אני הולכת לדבר על איך יכולים להשתמש בסקרנות של דור ה- z שהוא הדור הכי סקרן שהיה פה הרבה מאוד זמן כדי לתקן את מערכת החינוך שכולנו יודעים שדורשת תיקון. אני חושבת שחינוך זה הבסיס להכל, ואני מתעסקת המון בחינוך, הייתי הרבה שנים במועצת התלמידים והנוער הארצית, ישבתי בהרבה וועדות במשרד חינוך ובכנסת. אני חושבת שהאמירה שלי היא מאוד קריטית ואני מאוד מקווה שהרבה תלמידים ואנשי חינוך יישמו אותה". 

העיתונאית סיוון רהב מאיר נכחה גם היא בוועדה החשובה והעניקה הרצאה שעוסקת בנוער והרשתות החברתיות מול התנ"ך. העיתונאית המוערכת אמרה לנו כי "ניסיתי לדבר על הנקודה של התורה, אני חושבת שלא מספיק מדברים עליה. לדבר על חינוך זה חשוב, אבל העיקר זה לא וועדות, זה מה קורה תכלס' בכיתה. עיקר החינוך שלי היה אחרי שעות הלימודים, ללמוד זה ה-DNA שלנו. יש לבני הנוער כוחות גדולים ופוטנציאל אדיר. אחרי שעושים משהו טוב ואינטלגנטי מרגישים טוב, אם שרפת שעה ברשתות החברתיות מרגישים ששרפת את הזמן, זמן זה הדבר הכי יקר שיש לך, וכשבן אדם עושה טוב הוא גם מרגיש טוב".

בחלק האומנותי של היום לקחו חלק "לוקחים את הזמן", שיתחילו בסוף השבוע את סבב ההופעות החדש שלהם. החבורה ביצעה שירים כמו: "החיים שלנו תותים", "כמו בריו", מהפכה של שמחה", מחרוזות כוורת" וכמובן הגרסה המחודשת ל"שיעור למולדת". ההופעות בהחלט הוסיפו ליום העשיר. אחריהם עלו לבמה להקת "צעירי תל אביב" שהופיעו גם הם עם מרוזת שירים וריקוד. 

היום בהחלט היה עמוס, גדוש ומלא בתוכן חשוב ומשמעותי, הנוער ואנשי החינוך נחשפו למידע חיוני ללא מעט דגשים וחידושים בנושא החינוך במדינה. אנחנו בטוחים שאם אפילו קמצוץ מהכנס הזה יתקיים במערכת הלימודית המצב ללא ספק עתיד להשתפר פלאים. הכנס הביא בעצם את כלל אנשי החינוך, הנוער, עיתונאים, שרים וחברי כנסת לשיחות חשובות שם שמו הכל על השולחן מול הצופים ובאי הכנס.   



תגובות