תערוכת הפרח הבינלאומית 2012. צילום: ליאור קן-לי

תערוכת הפרח הבינלאומית 2012

תערוכת הפרח הבינלאומית פתחה את שעריה השנה בחיפה. המארגנים שהודיעו שהתערוכה חוזרת יפה ועוצמתית מתמיד כנראה לא ציפו לגל המבקרים שנהר אל התצוגה הפורחת. שעות של עמידה בתורים, בזבוזים וכמובן, פרחים

תערוכת הפרח הבינלאומית הוקמה השנה בפארק "הכט" שבחיפה ונפתחה למבקרים ביום שבת האחרון, ביום שאחרי ליל הסדר.

התערוכה מתפרשת על פני תשעה ביתנים מקורים, החושפים בפני המבקרים תשעה עולמות שונים, הכוללים את עולם הפרחים, השדרה הרומנטית, ארץ השמש העולה, הגן התלוי, עולם הפרא, עולם החושים, הגן הנעלם, עולם הפנטזיה ועולם המים.

בין ביתן אחד למשנהו מפוזרים שלל דוכנים: דוכני מזון, דוכני מזכרות וכמובן, דוכני פרחים. על הנייר הכול נראה טוב ומקסים.

כתבת "פרוגי" הגיעה לתערוכה ביום השני לתערוכה, כשאליה עוד עשרות או מאות מבקרים שהציפו את המקום. בין כל הצפיפות הרבה לבין כל הילדים שמטיילים מדוכן גלידה אחד לדוכן גלידה אחר, דסק הסביבה של "פרוגי" תפס כמה מהביתנים הבולטים בתערוכה.

הגן הנעלם - הגן שבאמת נעלם. נעלם מהעין. חושך אופף את הביתן ואור כחול עמום מאיר את הפרחים, שגדלים מאחרי ל"גדרות" קרשים אנכיים ולא ממש אסטטיים.

עולם הפרא - ביתן זה הרבה יותר מואר וניתן לראות בו את הג'ונגל בשיא תפארתו. פרחים טורפים נתלים מענפים ופרחים יפהפיים צומחים בצדי הדרך.

עולם הפנטזיה - הביתן הוא קטן ונדמה שהוא משמש כמקדמה בלבד לשני הביתנים שבאים בעקבותיו. לצדי השבילים של הביתן צומחים פרחים שעושים רושם של פרחי פלסטיק או של פרחים מעולמן של נסיכות דיסני.

עולם הים - הביתן שצמוד לעולם הפנטזיה. במרכז הביתן ניצבת ספינה מרשימה, מכוסה במגוון פרחים צבעוניים. מהתקרה נתלים דגי שושנון ענקיים ופה ושם ניתן לראות גם פרחים ענקיים ומזויפים. בשביל להוסיף לאווירה, המארגנים דאגו להפריח בועות סבון לחלל הביתן. בכל זאת, אנחנו נמצאים בעולם הים.

ארץ השמש העולה – אחרון חביב, ביתן זה מגיע אחרי עולם הים וחושף בפנינו את עולמם הקסום של היפנים. המבקרים צועדים על גשר מעל למאגר מים קטן, שמשמש בית לדגים ולצמחי מים יפניים. מעל למאגר המים עפות מספר ציפורי אוריגאמי, ומהצד השני של הגשר ניתן לראות מקדש קטן שמאכלס זר פרחים יפהפה.

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי

תגובות