לא שמים עליה: "עושים עליי חרם - איך להפסיק את זה?". צילום: shutterstock

לא שמים עליה: "עושים עליי חרם - איך להפסיק את זה?"

כולנו שומעים מדי פעם סיפורים על ילדים שחוו חרם חברתי ואנחנו מקשיבים לסיפור ותוהים למה ההורים לא עשו שום דבר. אבל כשחושבים על זה, בכל מקום יכולים להיות כאלה והתפקיד שלנו זה לשים לב, לדמיין את עצמנו במקום הילד הזה שזורקים לו את התיק ולחשוב מה הכי יעזור

מכירים את זה שאתם קמים בבוקר, מכינים מערכת מהר, כי יש מבחן על הבוקר וחובה להגיע בזמן וטסים לבית הספר, כאילו ממש רצים ובמסדרון בפתח של הכיתה יש מעגל של ילדים שנותנים מכות למישהו באמצע, שבמקרה הוא החנון של הכיתה והחבר היחיד שאתם יודעים שיש לו זה ספר המתמטיקה למתקדמים? מכירים אותו? הגיוני שלא. מקרים כאלה יש לרוב בסרטים או בספרים. אבל לצערנו, לא חסרים כאלה גם בחיים האמיתיים שלנו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נערה בת 13 פנתה לגולשי אתר askpeople והציגה בפני הגולשים סיפור קלאסי שאולי תכירו מקרוב. "ילדי השכבה לא מפסיקים לעשות עלי חרם כבר שנתיים, רציתי לעבור בית ספר ואני לא יכולה לשרוד את זה יותר. כבר שנתיים שאני נחשבת ללא מקובלת, לשעיר לעזאזל, למוזרה, למגעילה, ללוזרית", היא כותבת. הנערה מוסיפה שכמעט בכל יום בבית הספר זורקים לה מבטים והערות, ומרגישים כוח מעליה. כל אלה גורמים לכך שהיא לא מסוגלת יותר לקום לבית הספר בהרגשה כזאת. היא אף מפחדת לפגוע בעצמה, כי כבר היו מקרים שזה כמעט קרה ומציינת שיש לה רק שתי חברות שאינן אמיתיות. אין מי שמגן עליה ולכן היא מרגישה לבד.

© צילום מסך

הגולשים באתר מיד באו לעזרתה של הנערה ונתנו עצות. חלקם אף הזדהו עמה וכתבו את הסיפור שלהם ודרך ההתמודדות. "אני חוויתי את אותו הדבר. עברתי לבית ספר אחר בשכונה שלי, ובגלל שהילדים מבית הספר הקודם והילדים מבית הספר החדש התחברו, כל הסודות שלי נחשפו כך שלפעמים לעבור בית ספר זו לא האופציה הכי טובה. עצה שלי: תמצאי חברים חדשים מחוץ לבית הספר. גם אם קשה, בסוף תהיי חזקה. את רק תתחשלי מזה ותצאי חזקה יותר, מנסיון", כתבה הגולשת. "את יכולה לנסות לדבר עם ההורים שלך וההנהלה ובנוסף, אם את מרגישה שאת יותר מדי נדחפת או עושה משהו שגורם להם להחרים אותך תנסי לשנות את זה ולהתחבר כמה שיותר לילדים חדשים", הוסיף גולש אחר שהראה את נקודת מבטו.

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שלברוח זה לא הפתרון. צריך לנסות עד שמצליחים ובכל הזדמנות להכיר אנשים חדשים

תגיות
תגובות