עושים לכם בית ספר: גם לימודים וגם מקצוע אמיתי לחיים. צילום: shutterstock

עושים לכם בית ספר: גם לימודים וגם מקצוע אמיתי לחיים

לימודים זה לא הכל בחיים, אבל מה תגידו אם נגלה לכם שישנם בתי ספר שייתנו לכם גם מקצוע אמיתי לחיים? הכירו את בתי הספר המקצועיים של משרד העבודה והרווחה

בשיתוף עם משרד העבודה והרווחה

לא כולם יודעים, אבל יש לכם, התלמידים, אפשרויות בחירה רבות בין בתי הספר השונים. בתי הספר המקצועיים של משרד העבודה והרווחה מספקים מענה לתלמידים שרוצים גם ללמוד וגם לרכוש מקצוע לחיים, וזו רק סיבה אחת ללמוד שם. אספנו עבורכם את כל הסיבות ללכת ללמוד בבית ספר מקצועי. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

1. תכנית מותאמת אישית

באיזה עוד בית ספר תזכו לתוכנית לימודים מותאמת אישית? בכל שלב שתגיעו לבית הספר, ידאג הסגל המקצועי של בית הספר להתאמה מיוחדת של תוכנית הלימודים אליכם, בהתבסס על הרמה הלימודית שלכם ותוכנית הלימודים בה בחרתם.

2. שלל מגמות ומקצועות

מתי בפעם האחרונה שמעתם על בית ספר עם 70 (!) מגמות לימוד שונות? לא משנה לאיזה תחום לימוד ועיסוק אתם נמשכים, תוכלו למצוא לעצמכם מגמה שתתאים לכם בדיוק, תעשיר אתכם ולא פחות חשוב – תיתן לכם מקצוע לחיים. טכנולוגיה היא הצד החזק שלכם? או אולי דווקא המטבח? ואולי בכלל המוזיקה היא המקום בשבילכם? בקיצור, רק תבחרו!

=םםםם
תמיד תוכלו למצוא מגמה שתתאים לכם

3. לא על המחברת לבדה

כי לימודים עם מחברת ועיפרון זה לא הכל בחיים. חמישה-שישה ימי לימוד עיונים שחוזרים על עצמם בכל שבוע? לא בבית ספרנו. בבתי הספר המקצועיים הלימודים מתחלקים בין לימודים עיוניים ללימודיים מעשיים, המשלבים התנסות פעילה בעבודה בשכר במגמות השונות. עבודת התלמידים מלווה בחונך מקצועי מהמפעלים והתעשייה המובילה שייתנו להם את הכלים המקצועיים המתאימים ביותר.

4. פאן, פאן, פאן

בכל מקצועיות יש גם כיף! גם אם תלמדו בבתי הספר המקצועיים איך להיות אנשי מקצוע בתחומים שתבחרו, זה עדיין בית ספר והווי החברתי הוא חלק חשוב ממנו. במהלך השנה התלמידים נהנים מימי כיף, חילופי נוער והשתלמויות מקצועיות בחו"ל, ימי גדנ"ע וטיולים ובקיצור, כל הפאן שאפשר להציע.

יש גם פאן!
יש גם פאן!

5. ליווי לימודי

בבתי הספר המקצועיים, אתם אף פעם לא לבד. כמו בכל בית ספר, הלימודים יכולים להיות מאתגרים כי בכל זאת, הגענו לכאן כדי ללמוד! אבל אל תדאגו, בתי הספר שמים דגש על יחס אישי לתלמידים, למידה בקבוצות קטנות ותומכות ובקיצור – ליווי לימודי ללא פשרות.

6. הכל עניין של לוקיישן

לא משנה איפה אתם גרים, תוכלו למצוא בית ספר באזור שלכם. לרשת בתי הספר המקצועיים יש 65 בתי ספר בכל הארץ, כשחלקם נמצאים ממש בשטחי מפעלי תעשייה ביטחוניים מתקדמים וחלקם ממוקמים בתוך בסיסי צה"ל על חילותיו השונים, בהם מוכשרים התלמידים גם למקצוע וגם לשירות צבאי בתחום!

7. מסלול לי, מסלול לך

בתי הספר המקצועיים מציעים מסלולי לימוד שונים ומגוונים. תאמינו או לא, ניתן להצטרף לבתי הספר המקצועיים כבר בכיתה ט', אבל גם לאחר מכן בכיתות י' ויא' במסלולי מתבגרים מיוחדים. בנוסף, קיים מסלול ייעודי לנוער דובר ערבית, ומסלול כיתות המשך המיועד לבוגרי כיתה יב' המעוניינים בהכשרה מקצועית גבוהה יותר.

8. בשביל הלימודים – וגם הרבה מעבר!

בתי הספר המקצועיים מקיימים מסלול הכנה ייעודי לצבא לנערות שסיימו 12 שנות לימוד אך נתוניהן העכשוויים אינם מאפשרים להן להתגייס לצה"ל. הנערות שייקחו חלק במסלול יירכשו במשך שנה של לימודים ייעודיים מקצוע. בסיום שנת הלימודים ההסכמה שיקבלו תאפשר להן שיבוץ לשירות צבאי בתחום העיסוק אותו למדו.

רוכשים גם מקצוע לחיים© fotolia

9. דואגים לך

בבתי הספר המקצועיים דואגים לכם לתמונה השלמה! לא גרים במרחק הליכה מבית הספר אבל עדיין רוצים ללמוד בו? אין בעיה! בתי הספר המקצועיים מעניקים הסעות לבית הספר ללא תשלום נוסף, ואם בית הספר החלומי שלכם גם נמצא בבסיס צבאי או מפעל תהיו זכאים לארוחת צהריים חמה יחד עם כל החבר'ה.

10. הכשרה, תעודות ובגרות

הגעתם עד כאן? ברכותינו! אנחנו אמנם בחופש הגדול אבל חושבים כבר על היום שאחרי. בסיום שנות הלימוד בבית הספר המקצועי ולאחר שתעמדו בבחינות הזכאות הנדרשות (בכל זאת, בית ספר! מה חשבתם, זו קייטנה?) תקבלו תעודת הסמכה מקצועית שמעידה על ההכשרה שצברתם, תעודת גמר וכמובן, תעודת סיום 12 שנות לימוד.

 

תגובות