יום כדור הארץ: מחשיכים את ישראל לשעה. מערכת

יום כדור הארץ: מחשיכים את ישראל לשעה

22 ערים יוחשכו בישראל והסיבה היא לא הפסקת חשמל יזומה של חברת החשמל, אלא השתתפות הערים בפרויקט "שעת כדור הארץ". כתבת "פרוגי" חקרה מה זו השעה הזו ולמה היא כל כך חשובה לעולם?

כדור הארץ מוחשך. עכשיו, מוחשכים הרחובות ב-22 ערים ביניהן: אילת, אשדוד, גבעתיים, נתניה, ראש העין, רעננה, הרצליה, דימונה, מודיעין, תל אביב וחיפה. המהלך ייעשה בשיתוף הרשויות עם משרד האנרגיה, המשרד לאיכות הסביבה, ארגון חיים וסביבה והחברה להגנת הטבע בתל אביב.

הסיבה להחשכה: המסורת העולמית של שעת כדור הארץ, במסגרתה תושבי הכדור נותנים לו "מנוחה" לשעה אחת של חסכון באנרגיה. למי שלא יודע, פרויקט "שעת כדור הארץ" התחיל ב-2007 ביבשת אוסטרליה, וקרא לאנשים פרטיים, לבתי עסק, ולמרכזים מסחריים לכבות את האורות למשך שעה אחת, כאות הזדהות עם המהלך העולמי להגברת המודעות להתחממות הגלובלית שעובר כדור הארץ.

העובדה שכדור הארץ עובר תהליכים מדאיגים של התחממות אשר משפיעים באופן ישיר על האקלים של הכדור (ועל בלוטות הזיעה של כולנו), היא לא סוד. על הנושא מדובר רבות בכל אמצעי התקשורת: תוכניות רבות בטלוויזיה מוקדשות להעלאת המודעות של הציבור להתחממות הגלובלית וגופים ממשלתיים רבים מכירים בצורך שבשימור האנרגיה ובצמצום פליטת הגזים ממפעלים, מכונות ושאר המזהמים. 

פרויקט "שעת כדור הארץ" הוא רק דוגמא אחת לשלל פרויקטים מבורכים שמתנהלים בעולם, שכל מטרתם היא לשמור על כדור הארץ ולהאט את קצב ההתחממות הגלובלית, שפוגעת בסופו של דבר בכולנו.

גם אם אינכם תושבים של אחת מ- 22 הערים שכתובות למעלה, אתם יותר ממוזמנים לקחת חלק בפרויקט, ולכבות את האורות שבביתכם לשעה קלה אחת. אל תפחדו מהחושך, כתבת "פרוגי" מבטיחה להחזיק לכם את היד (מיד אחרי שתסיים להתלהב מהקניון החשוך, ומשאר האטרקציות ששעת כדור הארץ מביאה).

תגובות