לוויתן גדול סנפיר ביקר לראשונה באילת. מערכת

לוויתן גדול סנפיר ביקר לראשונה באילת

לראשונה בים סוף נראה לוויתן גדול סנפיר שבדרך כלל ניתן לראות באוקיינוסים הגדולים. המומחים סבורים כי איבד את חוש הכיוון, או שרדף אחרי מזון עד שהגיע לאילת. הלוויתן כבר הספיק לנטוש את ישראל

השבוע נצפה סמוך לחוף "תור ים" שבאילת לוויתן גדול סנפיר (Megaptera novaeangliae). לוויתן זה משתייך למשפחת לווייתני הענק ובעבר הוגדר ברשימה האדומה של ICUN, שהוא האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע, כבעל חיים "פגיע".

במשך שנים הלוויתן היה תחת איום מתמיד של צייד, כך שבסביבות שנת 1966 אוכלוסייתו מנתה כ-5,000 לוויתנים בלבד. רק לאחר שהוציאו חוק נגד צייד לווייתנים אלו סמוך לשנת 1966, מצב לוויתן גדול הסנפיר החל להשתפר.

כיום הלוויתן מוגדר תחת קטגוריית "Least Concern", או בתרגום חופשי לעברית – הדאגה האחרונה של איגוד ICUN. אוכלוסייתו מונה כ-80,000 זכרים ונקבות.

מקום מחייתו של הלוויתן גדול הסנפיר הוא באוקיינוסים ובאוקיינוס ההודי. כניסתו של הלוויתן לים סוף היא נדירה, לכן ביקורו באילת הוא ביקור היסטורי ומרגש. מומחים סבורים כי הוא וודאי טעה בדרכו ולכן נכנס למפרץ אילת. חלק טוענים כי הלוויתן רדף אחרי מזון או שחה עם הזרם והגיע לאילת.

בכל אופן, הלוויתן ביקר באילת, ראה שאין מה לחפש בעיר הדרומית ושחה חזרה לאוקיינוסים הגדולים. 

תגובות