טור אישי לרגל יום הטבעונות: "זה כמו כל יום אחר בחיי". צילום: Fotolia

טור אישי לרגל יום הטבעונות: "זה כמו כל יום אחר בחיי"

עבור אלון כהן, נער בן 18, המתגורר בתל אביב, יום הטבעונות הבינלאומי, שחל אתמול היה כמו כל יום רגיל בשנה. בטור אישי הוא מספר על השינוי המשמעותי בחייו, על האקטיביזם ועל התחושות המציפות אותו כנער טבעוני

יום הטבעונות הבינלאומי חל בכל שנה ב-1 בנובמבר. אתמול, ציינו אותו בדוכני הסברה, בחלוקת אוכל טבעוני וכן במבצעים שונים ומגוונים במסעדות ודוכני אוכל טבעוניים. להיות טבעוני משמע להימנע מאכילת בשר ומוצריו, חלב ומוצריו, ביצים ודבש. אך בעיניי, טבעוני הוא אדם שנמנע גם ממוצרי קוסמטיקה המנוסים על בעלי חיים, ואפילו להימנע משמן דקלים וקוקוס - מכיוון שהקטיף מנצל קופים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אני טבעוני כמעט שנתיים. הכל התחיל ביום בו ישבתי מול המחשב והגעתי לסרטון הסברה המקדם טבעונות. היססתי, אך צפיתי בו. בסרטון הראו מגוון שיטות בהן תעשיות המזון מהחי, הלבוש מהחי ומוצרי הקוסמטיקה מתעללות ומנצלות יצורים חפים מפשע.

בהתחלה, בעקבות הסרטון, נהפכתי לצמחוני. באותה התקופה, לפני כמעט ארבע שנים, הייתי בטוח שאני כבר לא פוגע באף יצור חי ושאני טוב לכל. עם הזמן, מגוון המוצרים מהחי התחילו להגעיל אותי, בין היתר כי נחשפתי פעמים רבות לתכנים שחושפים את מאחורי תעשיות הניצול.

© פרטי

למעשה, השינוי המשמעותי החל, בכיתה י"א, כשהייתי צריך להחליט האם אני כותב בהרשמה למסע הישראלי, שאני צמחוני או טבעוני. בחרתי בטבעוני. הבנתי שאני לא יכול יותר להעמיד פנים, שאכפת לי מבעלי חיים. כשראיתי איך מפרידים את העגל מאמא שלו זמן קצר לאחר ההמלטה, כששמעתי את הזעקות שלה וצפיתי בתרנגולות שאינן מסוגלות לפרוש כנפיים בכלובי הסוללה הצפופים בהם הן עומדות בשיפוע כל חייהן, הרגשתי שאני לא יכול יותר לממן ניסויים כל כך מיותרים בבעלי חיים חסרי ישע בתעשיית הקוסמטיקה, ולתמוך בשריפת יערות הגשם, או בבעלי החיים בתעשיית שמן הדקלים.

האקטיביזם לא בא מיד. עם הזמן הצטרפתי לפעולות שונות של החזית לשחרור בעלי חיים וארגונים נוספים הפועלים לקידום זכויות בעלי החיים. בפעולות השונות אני מרגיש שאני חושף לאנשים את האמת שקשה לקבל. זה דבר שגורם לי להיות מאושר, לדעת שמי שעומד מולי, כבר לא יכול להגיד: "לא ידעתי" ובעקבות כך אולי יחול אצל אותו אדם השינוי התפיסתי.

© פרטי

לרגל יום הטבעונות הבינלאומי, אני רוצה להדגיש עד כמה ההסברה המקדמת טבעונות והפעולות השונות, למען בעלי החיים חשובות. לפעמים צריך שמישהו ינער אותך, יחשוף בפניך נתונים ומידע שלא ידעת קודם לכן. אני יודע שזה קשה להאמין לעובדות ולעשות את השינוי התפיסתי. גם הורינו ואנחנו מתקשים לצאת מהתבנית שבה אנו כחברה פועלים. מעבר לטבעונות מרגיש כמו שינוי אדיר בחיים. השינוי קשה, אך לאו דווקא בגלל האוכל. כיום בישראל כמעט כל מסעדה מגישה מספר מנות טבעוניות, ואף היצע המזון הטבעוני גדל במהירות רבה. זהו שינוי פנימי, שכל אחד המרגיש בכך צורך יכול לעבור. בו הוא יכול להרגיש, שלפחות בהתעללות בבעלי חיים הוא כבר לא תומך.

 
תגובות