הכדור בידיים שלכם: פועלים למען עשייה חברתית . צילום מסך

הכדור בידיים שלכם: פועלים למען עשייה חברתית

פרויקט "מגן כבוד: הדור הבא" שם לעצמו מטרה לעודד עשייה חברתית וקהילתית, להפחית את מקרי האלימות והגזענות במגרשים ומחוצה להם על ידי הקניית ערכים של כבוד, עזרה לזולת, חברות, קבלת השונה וסבלנות

בשיתוף עם טוטו

תעבירו את זה הלאה. אנחנו לא מדברים על הסרט או הספר המפורסמים, וגם לא על סרטונים ויראליים ברשת, אלא על מיזם "מגן הכבוד: הדור הבא", שנולד מתוך פרויקט "תקווה ישראלית בספורט" שמטרתו לעודד עשייה קהילתית - חברתית ופועלת כדי להפחית את מקרי האלימות והגזענות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

בשנת 2000 יצא הסרט "תעביר את זה הלאה", שמבוסס על ספרה של קתרין ריאן הייד, במרכזו עומד נער צעיר שקיבל משימה לימודית - לנסות ולמצוא דרך שתשנה את העולם. הוא ייסד שיטה לפיה אדם מחזיר טובה לא למי שקיבל אותה ממנו, אלא מחזיר אותה לשלושה אנשים אחרים, מוכרים או זרים. הסרט יצר באז ואף גרם לאנשים רבים לפעול למען הכלל.

כמו השיטה החברתית בספר ובסרט כך גם מנסה המיזם, בהובלת הנשיא בשותפות עם משרד התרבות והספורט, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות לכדורגל, הטוטו ועמותת ערכים בספורט, להעביר את ערכי הכבוד והסובלנות בין השחקנים על המגרש, ההורים, המאמנים והאוהדים. 

 

כבוד הדדי, עזרה לזולת, קבלת האחר, סבלנות, סובלנות ויכולת להתמודד עם תסכולים - את הערכים האלו מנסים להקנות לצעירים שמשתייכים למחלקות הנוער והילדים בכדורגל באמצעות מיזם "מגן הכבוד: הדור הבא״. לצד אימוני ספורט, טכניקות משחק ויכולות מקצועיות, מקנים לדור הצעיר גם כישורי חיים ובסיס של ערכים חינוכיים וערכיים שיעזרו להם במגרש ומחוצה לו. 

תזכרו שהכדור בידיים שלכם, לכם יש את הכח לשנות, להפוך את החברה שלנו לחברה יותר סובלנית ותומכת ולהפחית את מעשי האלימות. השינוי החברתי הגדול מתחיל דווקא מפעולות קטנות שעושים למען האחר. 

 
 
תגובות