לראשונה: נמר האמור צולם בסין  . נמר האמור. צילום: אגודת WSC

לראשונה: נמר האמור צולם בסין

הנמר המדובר נחשב לחתול הגדול הכי נדיר בעולם, שנמצא תחת סכנת הכחדה חמורה מאז 1996. מומחים מעריכים כי קיימים בין 30 ל-40 נמרים כאלו בטבע, לאורך הגבול של רוסיה וסין

באגודה לשימור חיות הבר, פותחים את סוף השבוע עם בשורה משמחת: אחת מהחיות הנדירות בעולם, "נמר האמור", נראתה בסין לראשונה מאז 1996.

הנמרים האמורים נמצאים תחת מצוד של ציידים, נדחקים ממקום מחייתם בידי הציביליזציה המתקדמת, הכבישים החדשים, הרס היערות וגם נפגעים משינויי האקלים ברחבי העולם. סכנה נוספת לנמרים האמורים היא הטיגריסים החיים בסביבתם, ש"אוהבים" לטרוף את נמרי האמור.

תקריות אלו קורות משום ששני המינים נלחמים על המזון המועט שנמצא בסביבתם. בקיץ, כשהטרף המשותף שלהם מתרבה, התקריות פוחתות.

שלשום (ד') פרסמה האגודה לשימור חיות בר (WSC) תמונה שבה נראה נמר האמור צועד בתוך שמורת הטבע הלאומית של הטיגריסים האמורים שנמצאת בצפון סין. תמונה זו וסקירה שנערכה לאחרונה מאששות את אמונתם של החוקרים כי נמרי האמור מתחילים להשתקם.

התמונה שפורסמה היא הצילום הראשון שבו נלכד נמר האמור בסין. צילומים של הנמר צולמו בחורף האחרון לאורך הגבול של רוסיה. מספר ארגונים צילמו 29 נמרים בסך הכול, בחלק מהשמורה החדשה שהוקמה למען הנמרים.

מלבד 29 הנמרים שצולמו ברוסיה, סקירה שנערכה לאחרונה בשמורה בסין מעריכה כי קיימים בה בין 8 ל-11 נמרים. נתונים אלו מרמזים על כך שמספר הנמרים בטבע נמצא בעלייה וכי נמרי האמור מתחילים להתפשט בסין. מי יודע, אולי בקרוב נראה את אוכלוסיית הנמרים האמורים עוברת את ה-40.

תגובות