החל מעתה: הקואלה הוא בע"ח נדיר באוסטרליה. מערכת

החל מעתה: הקואלה הוא בע"ח נדיר באוסטרליה

שר איכות הסביבה באוסטרליה הכריז כי החל מהשבוע, דובי הקואלה יוכתרו כבעלי חיים מוגנים, שיש לשמור עליהם מפני הכחדה. זאת בעקבות ירידת הקואלות בלמעלה משליש בעשרים השנה האחרונות באוסטרליה

דב הקואלה האוסטרלי הוכרז ביום ב' השבוע כבעל חיים "פגיע" באזורים נרחבים באוסטרליה, ביניהם במחוזות ניו סאות' ויילס, קווינסלנד וטריטוריית הבירה האוסטרלית.

על המבצע המורכב להבאת קרנפה לספארי ברמת גן כבר שמעתם?

זאת הוצג על ידי השר האוסטרלי לאיכות הסביבה, טוני בורק, שסיפר כי, "דובי הקואלה הם אחד מן האייקונים של אוסטרליה וחשובים מאד לקהילה. אנשים הבהירו לי שהם רוצים לוודא כי החיה הזו תהיה מוגנת במשך הדורות הבאים".

כבר שנים שאנשי איכות סביבה מפצירים בממשלת אוסטרליה לרשום את הקואלה כבעל חיים "פגיע",  אך רק בשבוע שעבר הודתה הדוברת לענייני הסביבה, לאריסה ווטרס, כי הדובים עלולים להיכחד במהלך הדור שלנו. 

דובי הקואלה נמצאים בסכנה בשל ההתרחבות העירונית באוסטרליה ואובדן מקומות הגידול שלהם. כמו כן, פגיעות רכב, התקפות כלבים ומחלות, מהוות גם הן גורמים להצטמצמות אוכלוסיית הקואלות. ההחלטה להכריז על הקואלות כ"פגיעים" רק באזורים מסוימים של אוסטרליה נקבעה בשל הנתונים המספריים בשטח.

באזורים כמו ניו סאות' ויילס מספר הקואלות הצטמצם בשליש במהלך שני העשורים האחרונים, בעוד שבאזורים כמו דרום אוסטרליה המספרים נשארו יציבים. מנכ"לית האגודה לשימור הקואלה האוסטרלית, דבורה טאבארט, טוענת כי נותרו עוד 100,000 ואף פחות דובי קואלה בטבע. 

הממשלה האוסטרלית הודיעה כי תשקיעה 300,000 $ למימון מחקרים חדשים הנוגעים לדובי הקואלה, על מנת ללמוד עליהן ועל בתי הגידול שלהן יותר. כל זאת על מנת לעזור לאוכלוסייתם לצאת מכלל סכנה. 

תגובות